44일

1. [08-32] 다음 글에서 필자가 주장하는 바로 가장 적절한 것은?
We have to ask ourselves a question. What kind of world will our children have to live in? Will they have air to breathe and food to eat? These are among the basic questions that were addressed at the first world meeting on the environment, attended by more than 100 world leaders and 30,000 other scientists, newspeople, and citizens concerned. These complex problems can no longer be solved by individual countries. Nations of the world must act together if we are to develop answers that will give a safe and healthy world to our children. World leaders should have the vision to protect our environment.

① 각국의 언론인들이 환경 보호 단체를 지원해야 한다.
② 어린이들에게 환경 보호의 중요성을 가르쳐야 한다.
③ 환경을 보호하기 위해 세계 각국의 협력이 필요하다.
④ 과학자들이 환경 보호 운동에 앞장서야 한다.
⑤ 환경 보호를 위해 환경법 개정이 우선되어야 한다.


정답은 3번이야!
먼저 해석을 해보자

왜 그런지 한번 해석해볼까? 어휘 체크 잊지말고!^_^

We / have to / ask / ourselves a question.
->우리는 스스로에게 질문을 던져야 한다.

What / kind / of world / will / our children / have / to live / in?
->어떤 종류의 세상을 우리의 아이들이 살아야 하는가?

Will / they / have / air / to breathe and food / to eat?
->그들이 숨쉴 공기와 먹을 음식을 갖게 될 것인가?

These / are / among the basic questions / that / were addressed / at the first world / meeting / on the environment, / attended / by more / than 100 world leaders and 30,000 other scientists, newspeople, and citizens concerned.
->이것들은 100명 이상의 세계 지도자들과 30,00명의 다른 과학자들과 보도 관계자들, 그리고 관련 시민들이 참석한 환경에 대한 첫 번째 세계 회의에서 제기된 기본적인 질문들 중에 있는 것들이었다.

These complex problems / can / no longer / be solved / by individual countries.
->이 복잡한 문제들은 더 이상 개별 국가들에 의해 해결될 수 없다.

Nations / of the world / must act together / if / we / are / to develop answers / that / will / give / a safe and healthy world / to our children.
->세계의 국가들은 우리가 안전하고 건강한 세상을 우리의 아이들에게 주게 될 해답을 발전시키고자 한다면 함께 행동해야 한다.

World leaders / should have / the vision / to protect / our environment.
->세계 지도자들은 우리의 환경을 보호할 비전을 가져야 한다.

[해석]
우리는 스스로에게 질문을 던져야 한다. 어떤 종류의 세상을 우리의 아이들이 살아야 하는가? 그들이 숨쉴 공기와 먹을 음식을 갖게 될 것인가? 이것들은 100명 이상의 세계 지도자들과 30,00명의 다른 과학자들과 보도 관계자들, 그리고 관련 시민들이 참석한 환경에 대한 첫 번째 세계 회의에서 제기된 기본적인 질문들 중에 있는 것들이었다. 이 복잡한 문제들은 더 이상 개별 국가들에 의해 해결될 수 없다. 세계의 국가들은 우리가 안전하고 건강한 세상을 우리의 아이들에게 주게 될 해답을 발전시키고자 한다면 함께 행동해야 한다. 세계 지도자들은 우리의 환경을 보호할 비전을 가져야 한다.

[어휘]
address 제출하다 / concerned 관계하고 있는 / complex 복잡한 / newspeople 신문기자

이 문제에서는 또 다른 패턴이 적용되었어!

Pattern 4)
명령문과 의무조동사의 총합은 주제가 된다.
의무 조동사가 사용된 문장의 내용을 합하면 주제가 된다.
명령문이 사용된 문장의 내용을 합하면 주제가 된다.

빈출형식 주어 must

should

have to

need to

동사원형 ~해야한다’/‘~해라’이런 뜻을 가지고 있는 의무 조동사와, 명령문은 당연히 중요한 내용을 강조하기 위해 쓰이는 거야. 그렇기 때문에 지문에 나오는 이런 형식(의무 조동사, 명령문)의 모든 문장 내용들을 합하면! 주제문이 된다는 거지.
동사원형으로 시작하는 명령문

단락 내에서 작가가 ‘~해라’ 라고 하거나 ‘-해야 한다’라고 하는 것은 중요한 내용이야. 반드시 지켜야 될 것이니까 ‘~해라!’라고 명령하는 것이지. 그리고 그 중요한 내용이 바로! 주제문이 된다는 거야!

이 패턴을 아가 풀었던 문제에 적용해보자.

We have to ask ourselves a question.
우리는 스스로에게 질문을 던져야 한다.

Nations of the world must act together if we are to develop answers that will give a safe and healthy world to our children.
세계의 국가들은 우리가 안전하고 건강한 세상을 우리의 아이들에게 주게 될 해답을 발전시키고자 한다면 함께 행동해야 한다.

World leaders should have the vision to protect our environment.
세계 지도자들은 우리의 환경을 보호할 비전을 가져야 한다.

아까 문제에서 의무 조동사가 있는 문장들을 다 끌고 와봤어.
위의 문장들에서 제시된 의무 조동사가 포함된 부분을 다 더해보면 ,
‘함께 협력해야 한다’라는 내용이 나와. 그러므로 이러한 내용을 포함하고 있는 선택지를 고르면
③ 환경을 보호하기 위해 세계 각국의 협력이 필요하다.
이 정답이 돼!


2. [06-34] 다음 글에서 필자의 주장으로 가장 적절한 것은?
Disharmony enters our relationships when we try to impose our values on others by wanting them to live by what we feel is “right,” “fair,” “good,” “bad,” and so on. If they do not accept our values, we become annoyed and angry. However, we must realize that no one is obligated to change just to meet our expectations of how we feel they should act. People may disturb or anger us, but the fact that not everyone objects to their behavior indicates that the problem is probably ours. We need to see things as they are, not as we would like them to be.

① 사회의 변화를 위해서 모든 사람이 변화해야 한다.
② 인간관계에서 소외된 사람들을 보살펴야 한다.
③ 자신의 가치관을 타인에게 강요하지 말아야 한다.
④ 타인과의 유대 강화를 위해서 칭찬을 해야 한다.
⑤ 타인이 반대하더라도 주관을 가지고 일을 해야 한다.


정답은 3번이야!
먼저 해석을 해보자

Disharmony / enters / our relationships / when / we / try / to impose / our values / on others / by wanting / them / to live / by / what / we feel / is / “right,” “fair,” “good,” “bad,” and so on.
->우리가 “옳다”, “공평하다”, “좋다”, “나쁘다”고 생각하는 것에 맞추어 다른 사람들이 살기를 바라면서 그들에게 우리의 가치를 강요하려고 할 때 부조화가 우리의 관계에 들어온다.

If / they / do not accept our values, we / become / annoyed and angry.
->만약 그들이 우리의 가치를 받아들이지 않는다면, 우리는 짜증을 내게 되고 화가 나게 된다.

However, we / must / realize / that / no one / is obligated / to change / just / to meet / our expectations / of how / we / feel / they / should / act.
->그러나 우리는 어느 누구도 단지 우리가 그들이 행동해야한다고 생각하는 방식의 기대를 충족시키기 위해서 (가치관을) 바꿀 의무는 없다는 것을 깨달아야 한다.

People / may / disturb or anger / us, but / the fact / that / not everyone / objects / to their behavior / indicates / that / the problem / is / probably ours.
->사람들은 우리를 방해하거나 화나게 할 수도 있지만 모든 사람이 그들의 행동에 반대하지는 않는다는 사실은 아마 문제가 우리에게 있을 수도 있다는 것을 가리킨다.

We / need to / see / things / as they are, not / as we / would like / them / to be.
->우리는 사물이 그러기를 바라는 대로가 아니라 있는 그대로 사물을 봐야 한다.

[해석]
우리가 “옳다”, “공평하다”, “좋다”, “나쁘다”고 생각하는 것에 맞추어 다른 사람들이 살기를 바라면서 그들에게 우리의 가치를 강요하려고 할 때 부조화가 우리의 관계에 들어온다. 만약 그들이 우리의 가치를 받아들이지 않는다면, 우리는 짜증을 내게 되고 화가 나게 된다. 그러나 우리는 어느 누구도 단지 우리가 그들이 행동해야한다고 생각하는 방식의 기대를 충족시키기 위해서 (가치관을) 바꿀 의무는 없다는 것을 깨달아야 한다. 사람들은 우리를 방해하거나 화나게 할 수도 있지만 모든 사람이 그들의 행동에 반대하지는 않는다는 사실은 아마 문제가 우리에게 있을 수도 있다는 것을 가리킨다. 우리는 사물이 그러기를 바라는 대로가 아니라 있는 그대로 사물을 봐야 한다.

[어휘]
disharmony 부조화, 불협화음 / impose 지우다, 강요하다 / fair 올바른 / and so on …따위, 등등 / annoy 괴롭히다, 성가시게 굴다 / obligate …에게 의무를 지우다 / meet 충족시키다 / expectation 예상, 기대 / disturb 방해하다 / indicate 가리키다

이 문제에서도 패턴 4를 적용해보자.

However, we must realize that no one is obligated to change just to meet our expectations of how we feel they should act.
그러나 우리는 어느 누구도 단지 우리가 그들이 행동해야한다고 생각하는 방식의 기대를 충족시키기 위해서 (가치관을) 바꿀 의무는 없다는 것을 깨달아야 한다.

We need to see things as they are, not as we would like them to be.
우리는 사물이 그러기를 바라는 대로가 아니라 있는 그대로 사물을 봐야 한다.

아까와 같이 의무 조동사가 포함된 문장들을 들고왔어.
두 문장의 내용을 합하면 ‘남에게 자신의 가치관을 강요하지마라’가 되겠어. 그리고 이런 뜻을 가지고 있는 선택지는
③ 자신의 가치관을 타인에게 강요하지 말아야 한다.
가 되겠지!


3. [12-42] 다음 글의 제목으로 가장 적절한 것을 고르시오.
Giving people the latitude and flexibility to use their judgment and apply their talents rapidly accelerates progress. Send a message of respect and inspire people to be creative and use their individual talents toward the goals of the enterprise. Empower people by letting them know that you believe in them and allowing them to take action. Trusting people and empowering them also allows you to focus on the things you need to accomplish. Ellyn McColgan says, “I used to say to people all the time, ‘I can help you figure out just about any problem you throw at me, but is that really what you want from me?’ They would look at me funny and say, ‘Not really.’ I would say, ‘I think what you would like is to do a great job and then give me an opportunity to say, ‘Great job!” Then they would respond, ‘Yes, that’s true.'”

① What Frustrates Employers Most?
② How to Hire a Competent Employee
③ Empowering Employees Through Trust
④ Talents: An Essential Factor in Life
⑤ Mixed Roles Between Employers and Employees


정답은 3번이야!
먼저 해석을 해보자

Giving / people / the latitude and flexibility / to use / their judgment and apply / their talents / rapidly accelerates progress.
->사람들에게 그들의 판단력을 사용하고 그들의 재능을 적용할 수 있는 자유와 융통성을 주는 것은 빠르게 발달을 가속화시킨다.

Send / a message / of respect and inspire / people / to be creative and / use / their individual talents / toward / the goals / of the enterprise.
->존중의 메시지를 보내고 사람들이 창의성을 발휘하고 그들의 개인적인 재능을 기업의 목표를 향해 사용할 마음이 들게 하라.

Empower people / by letting / them / know / that / you / believe / in them and / allowing them / to take action.
->사람들에게 당신이 그들을 믿는다는 것을 알게 하고 그들이 행동을 취하도록 허용함으로써 권한을 부여하라.

Trusting / people and empowering / them also allows / you / to focus / on the things / you / need / to accomplish.
->사람들을 신뢰하고 그들에게 권한을 부여하는 것은 또한 당신이 성취할 필요가 있는 것들에 집중할 수 있게 해 준다.

Ellyn McColgan / says, “I / used / to say / to people / all the time, ‘I / can / help / you / figure out / just / about any problem / you / throw / at me, but / is / that / really / what / you / want / from me?’
->Ellyn McColgan은 이렇게 말한다. “나는 항상 사람들에게 ‘당신이 나에게 가져오는 어떤 문제에 대해 당신이 해결책을 발견할 수 있도록 내가 도와 줄 수는 있지만, 그것이 정말로 당신이 나로부터 원하는 것인가요?’라고 말했지요.

They / would / look / at me funny and say, ‘Not really.’
->그들은 나를 재미있게 쳐다보고는 ‘실은 아닙니다.’라고 말합니다.

I / would say, ‘I / think / what / you / would like / is / to do a great job and then / give / me / an opportunity / to say, ‘Great job!” Then / they / would / respond, ‘Yes, that’s / true.'”
->나는 ‘당신이 원하는 것은 멋지게 일을 하고 나에게 ‘아주 잘했어요!’라고 말할 기회를 주는 것이라고 생각해요,’라고 말했습니다. 그러면 그들은 ‘예, 그것이 사실입니다.’라고 응답하곤 했지요.”

[해석]
사람들에게 그들의 판단력을 사용하고 그들의 재능을 적용할 수 있는 자유와 융통성을 주는 것은 빠르게 발달을 가속화시킨다. 존중의 메시지를 보내고 사람들이 창의성을 발휘하고 그들의 개인적인 재능을 기업의 목표를 향해 사용할 마음이 들게 하라. 사람들에게 당신이 그들을 믿는다는 것을 알게 하고 그들이 행동을 취하도록 허용함으로써 권한을 부여하라. 사람들을 신뢰하고 그들에게 권한을 부여하는 것은 또한 당신이 성취할 필요가 있는 것들에 집중할 수 있게 해 준다. Ellyn McColgan은 이렇게 말한다. “나는 항상 사람들에게 ‘당신이 나에게 가져오는 어떤 문제에 대해 당신이 해결책을 발견할 수 있도록 내가 도와 줄 수는 있지만, 그것이 정말로 당신이 나로부터 원하는 것인가요?’라고 말했지요. 그들은 나를 재미있게 쳐다보고는 ‘실은 아닙니다.’라고 말합니다. 나는 ‘당신이 원하는 것은 멋지게 일을 하고 나에게 ‘아주 잘했어요!’라고 말할 기회를 주는 것이라고 생각해요,’라고 말했습니다. 그러면 그들은 ‘예, 그것이 사실입니다.’라고 응답하곤 했지요.”

[어휘]
latitude (허용된) 자유, 폭, 위도 / flexibility 융통성 / accelerate 가속화시키다 / inspire 고무시켜 ~하게 하다 / enterprise 기업 / empower 권한을 부여하다

이 문제도 역시 패턴 4가 적용된 문제야! 명령문과 의무 조동사를 잘~찾아봤겠지?^_^

Send a message of respect and inspire people to be creative and use their individual talents toward the goals of the enterprise.
존중의 메시지를 보내고 사람들이 창의성을 발휘하고 그들의 개인적인 재능을 기업의 목표를 향해 사용할 마음이 들게 하라.

Empower people by letting them know that you believe in them and allowing them to take action.
사람들에게 당신이 그들을 믿는다는 것을 알게 하고 그들이 행동을 취하도록 허용함으로써 권한을 부여하라.

이 문제의 핵심이 되는 문장들을 들고 왔지. 당연히 명령문과, 의무 조동사가 쓰여진 문장이야.
위 문장들의 뜻을 합하면 ‘사람들에게 존중, 신뢰를 표하라’정도가 되겠어. 그래서 이 뜻이 들어간, ③ Empowering Employees Through Trust (고용인을 신뢰를 통해 권한을 부여하기)
정답이 되는 거지.

① What Frustrates Employers Most? 무엇이 고용인을 가장 짜증나게 하는가?
② How to Hire a Competent Employee 능력있는 고용인을 공용하는 방법
∨③ Empowering Employees Through Trust 고용인을 신뢰를 통해 권한을 부여하기
④ Talents: An Essential Factor in Life 재능: 삶의 핵심적 요소
⑤ Mixed Roles Between Employers and Employees 고용주들과 고용인들사이의 혼재된 역할


해석 연습

1. We / have to / ask / ourselves a question.

2. What / kind / of world / will / our children / have / to live / in?

3. Will / they / have / air / to breathe and food / to eat?

4. These / are / among the basic questions / that / were addressed / at the first world / meeting / on the environment, / attended / by more / than 100 world leaders and 30,000 other scientists, newspeople, and citizens concerned.

5. These complex problems / can / no longer / be solved / by individual countries.

6. Nations / of the world / must act together / if / we / are / to develop answers / that / will / give / a safe and healthy world / to our children.

7. World leaders / should have / the vision / to protect / our environment.

8. Disharmony / enters / our relationships / when / we / try / to impose / our values / on others / by wanting / them / to live / by / what / we feel / is / “right,” “fair,” “good,” “bad,” and so on.

9. If / they / do not accept our values, we / become / annoyed and angry.

10. However, we / must / realize / that / no one / is obligated / to change / just / to meet / our expectations / of how / we / feel / they / should / act.

11. People / may / disturb or anger / us, but / the fact / that / not everyone / objects / to their behavior / indicates / that / the problem / is / probably ours.

12. We / need to / see / things / as they are, not / as we / would like / them / to be.

13. Giving / people / the latitude and flexibility / to use / their judgment and apply / their talents / rapidly accelerates progress.

14. Send / a message / of respect and inspire / people / to be creative and / use / their individual talents / toward / the goals / of the enterprise.

15. Empower people / by letting / them / know / that / you / believe / in them and / allowing them / to take action.

16. Trusting / people and empowering / them also allows / you / to focus / on the things / you / need / to accomplish.

17. Ellyn McColgan / says, “I / used / to say / to people / all the time, ‘I / can / help / you / figure out / just / about any problem / you / throw / at me, but / is / that / really / what / you / want / from me?’

18. They / would / look / at me funny and say, ‘Not really.’

19. I / would say, ‘I / think / what / you / would like / is / to do a great job and then / give / me / an opportunity / to say, ‘Great job!” Then / they / would / respond, ‘Yes, that’s / true.'”

답글 남기기