56일

1. 주어진 글 다음에 이어질 글의 순서로 가장 적절한 것을 고르시오.
Food plays a large part in how much you enjoy the outdoors. The possibilities are endless, so you can constantly vary your diet.

(A) They walk only a few miles each day and may use the same campsite for several nights. Survival eaters eat some dry cereal for breakfast, and are up and walking within minutes of waking.

(B) Wilderness dining has two extremes: gourmet eaters and survival eaters. The first like to make camp at lunchtime so they have several hours to set up field ovens; they bake cakes and bread and cook multi-course dinners.

(C) They walk dozens of miles every day; lunch is a series of cold snacks eaten on the move. Dinner consists of a freeze-dried meal, “cooked” by pouring hot water into the package.

① (A) - (C) - (B) ② (B) - (A) - (C) ③ (B) - (C) - (A)
④ (C) - (A) - (B) ⑤ (C) - (B) - (A)


정답은 2번이야!

Food plays a large part / in how much you / enjoy / the outdoors.
->음식은 여러분이 야외 활동을 얼마만큼 즐기는가에 많은 역할을 한다.

The possibilities are endless, so you / can / constantly vary your diet.
->가능성은 무한하므로 끊임없이 식단을 다양화할 수 있다.

(B) Wilderness dining / has two extremes: gourmet eaters / and survival eaters.
->(B) 야생에서의 식사는 양극단이 있는데, 그것은 미식가와 생존을 위해 먹는 사람이다.

The first like / to make camp at lunchtime / so they have several hours / to set up field ovens;
->첫 번째(미식가)는 야외 화덕을 설치하기 위한 몇 시간을 확보하기 위해 점심 때 텐트 치는 것을 즐긴다.

they / bake / cakes / and bread / and cook multi-course dinners.
->그리고 케이크와 빵을 굽고 여러 단계의 코스 저녁 식사를 요리한다.

(A) They / walk / only a few miles each day / and / may / use the same campsite / for several nights.
->(A) 그들은 매일 단지 몇 마일만 걸으며 같은 야영장에서 며칠 밤을 보낼 수도 있다.

Survival eaters / eat / some dry cereal / for breakfast, and are up / and walking / within minutes of waking.
->생존을 위해 먹는 사람들은 아침 식사로 약간의 마른 시리얼을 먹고 잠에서 깬 지 수 분 만에 일어나서 걷는다.

(C) They / walk / dozens of miles every day; lunch is a series / of cold snacks eaten / on the move.
->(C) 그들은 매일 수십 마일을 걷고 점심은 이동하면서 먹는 일련의 데워 먹지 않는 간식으로 이루어진다.

Dinner consists / of a freeze-dried meal, “cooked” by pouring hot water / into the package.
->저녁 식사는 용기 안에 뜨거운 물을 부어 ‘조리되는’ 동결 건조식으로 이루어진다.

[해석]
음식은 여러분이 야외 활동을 얼마만큼 즐기는가에 많은 역할을 한다. 가능성은 무한하므로 끊임없이 식단을 다양화할 수 있다. (B) 야생에서의 식사는 양극단이 있는데, 그것은 미식가와 생존을 위해 먹는 사람이다. 첫 번째(미식가)는 야외 화덕을 설치하기 위한 몇 시간을 확보하기 위해 점심 때 텐트 치는 것을 즐긴다. 그리고 케이크와 빵을 굽고 여러 단계의 코스 저녁 식사를 요리한다. (A) 그들은 매일 단지 몇 마일만 걸으며 같은 야영장에서 며칠 밤을 보낼 수도 있다. 생존을 위해 먹는 사람들은 아침 식사로 약간의 마른 시리얼을 먹고 잠에서 깬 지 수 분 만에 일어나서 걷는다. (C) 그들은 매일 수십 마일을 걷고 점심은 이동하면서 먹는 일련의 데워 먹지 않는 간식으로 이루어진다. 저녁 식사는 용기 안에 뜨거운 물을 부어 ‘조리되는’ 동결 건조식으로 이루어진다.

[어휘]
wilderness 야생, 황야 / gourmet 미식가 / freeze-dried 동결 건조된

Food plays a large part in how much you enjoy the outdoors. The possibilities are endless, so you can constantly vary your diet.
음식은 여러분이 야외 활동을 얼마만큼 즐기는가에 많은 역할을 한다. 가능성은 무한하므로 끊임없이 식단을 다양화할 수 있다.

첫 번째 제시된 문장에서 ‘음식, 식단’에 대해 말하고 있어. 아무튼 먹는 것에 대해 이야기하는 거지.

(B) Wilderness dining has two extremes: gourmet eaters and survival eaters. The first like to make camp at lunchtime so they have several hours to set up field ovens; they bake cakes and bread and cook multi-course dinners.

그러고 나서 (B)를 보면 Wilderness dining has two extremes 야생에서의 식사는 양극단을 가지고 있다면서 gourmet eaters와 survival eaters 두 개의 양 극단을 제시해.
그 뒤에 나오는 The first는 gourmet eaters를 나타내.

(A) They walk only a few miles each day and may use the same campsite for several nights. Survival eaters eat some dry cereal for breakfast, and are up and walking within minutes of waking.

그리고 (A)에서는 Survival eaters가 나와. 일단 순서는 (B)->(A)인걸 알 수 있어.

(C) They walk dozens of miles every day; lunch is a series of cold snacks eaten on the move. Dinner consists of a freeze-dried meal, “cooked” by pouring hot water into the package.

마지막으로 (C)의 내용을 보면 survival eaters에 관한 내용이니까 (C)는 (A)뒤에 나와야 해. 그래서 정답은 ② (B) - (A) - (C)가 되는 거야!


2. 주어진 글 다음에 이어질 글의 순서로 가장 적절한 것은?
When you walk into a store, you are besieged by information. Even purchases that seem simple can quickly turn into a cognitive quagmire. Look at the jam aisle.

(A) Rational models of decision-making suggest that the way to find the best product is to take all of this information into account and to carefully analyze the different brands on display. But this method can backfire.

(B) A glance at the shelves can inspire a whole range of questions. Should you buy the smooth-textured strawberry jam or the one with less sugar? Does the more expensive jam taste better?

(C) When we spend too much time thinking in the supermarket, we can trick ourselves into choosing the wrong things for the wrong reasons. Making better decisions when picking out jams or bottles of wine is best done with the emotional brain, which generates its verdict automatically.
* quagmire: 수렁, 진창

① (A) – (C) – (B) ② (B) – (A) – (C) ③ (B) – (C) – (A)
④ (C) – (A) – (B) ⑤ (C) – (B) – (A)


정답은 2번이야!

When / you / walk / Into a store, you are / besieged / by information.
->여러분이 상점에 들어가면, 여러분은 정보에 둘러싸여 있다.

Even purchases / that / seem simple / can / quickly turn / into a cognitive quagmire.
->단순해 보이는 구매조차도 금세 인지적 수렁으로 변할 수 있다.

Look / at the jam aisle.
->잼 진열대를 보자.

(B) A glance / at the shelves / can / inspire a whole range / of questions.
->(B) 선반을 슬쩍 보기만 해도 온갖 질문이 떠오를 수 있다.

Should you / buy / the smooth-textured strawberry jam / or the one / with less sugar?
->여러분은 부드러운 질감의 딸기 잼을 사야 할 것인가, 아니면 설탕이 덜 들어간 것을 사야할 것인가?

Does / the more expensive jam / taste better?
->더 비싼 잼이 맛이 있을까?

(A) Rational models / of decision-making / suggest / that the way / to find the best product is / to take all of this information / into account / and / to carefully analyze the different brands / on display.
->(A) 의사 결정의 합리적 모델은 최고의 상품을 찾는 방법이 이 모든 정보를 고려하고 진열된 서로 다른 상표들을 신중하게 분석하는 것이라고 제시한다.

But / this method / can / backfire.
->그러나 이 방법은 역효과를 낳을 수 있다.

(C) When / we / spend / too much time thinking / in the supermarket, we / can / trick ourselves / into choosing the wrong things / for the wrong reasons.
->(C) 우리가 슈퍼마켓에서 생각하느라 너무 많은 시간을 보낼 때, 우리는 스스로를 속여 잘못된 이유로 엉뚱한 상품을 사게 될 수 있다.

Making better decisions / when picking out jams / or bottles of wine is best done / with the emotional brain, which generates its verdict automatically.
->잼이나 와인을 고를 때의 더 나은 결정은 무의식적으로 결정을 내리는 감정적 두뇌를 사용할 때 가장 잘 이루어진다.

[해석]
여러분이 상점에 들어가면, 여러분은 정보에 둘러싸여 있다. 단순해 보이는 구매조차도 금세 인지적 수렁으로 변할 수 있다. 잼 진열대를 보자. (B) 선반을 슬쩍 보기만 해도 온갖 질문이 떠오를 수 있다. 여러분은 부드러운 질감의 딸기 잼을 사야 할 것인가, 아니면 설탕이 덜 들어간 것을 사야할 것인가? 더 비싼 잼이 맛이 있을까? (A) 의사 결정의 합리적 모델은 최고의 상품을 찾는 방법이 이 모든 정보를 고려하고 진열된 서로 다른 상표들을 신중하게 분석하는 것이라고 제시한다. 그러나 이 방법은 역효과를 낳을 수 있다. (C) 우리가 슈퍼마켓에서 생각하느라 너무 많은 시간을 보낼 때, 우리는 스스로를 속여 잘못된 이유로 엉뚱한 상품을 사게 될 수 있다. 잼이나 와인을 고를 때의 더 나은 결정은 무의식적으로 결정을 내리는 감정적 두뇌를 사용할 때 가장 잘 이루어진다.

[어휘]
besiege 둘러싸다, 포위하다 / cognitive 인식의, 인지의 / backfire 역효과가 나타나다 / verdict 의견[결정]

When you walk into a store, you are besieged by information. Even purchases that seem simple can quickly turn into a cognitive quagmire. Look at the jam aisle.

->여러분이 상점에 들어가면, 여러분은 정보에 둘러싸여 있다. 단순해 보이는 구매조차도 금세 인지적 수렁으로 변할 수 있다. 잼 진열대를 보자.

(B) A glance at the shelves can inspire a whole range of questions. Should you buy the smooth – textured strawberry jam or the one with less sugar? Does the more expensive jam taste better?

->선반을 슬쩍 보기만 해도 온갖 질문이 떠오를 수 있다~

제시된 문장과 (B)의 첫문장이 자연스럽게 이어지고 있어. 그러니까 쉽게 (B)가 첫 번째 순서임을 알 수 있지!
그리고 (B)에서 마지막이 질문형식이야. 질문엔 대답이 따라오기 마련이지?

(A) Rational models of decision – making suggest that the way to find the best product is to take all of this information into account and to carefully analyze the different brands on display. But this method can backfire.

(B)의 질문인 ‘어떤 잼을 살 것 인가?’에 대한 대답이 나오는 (A) 상점에 진열된 많은 상품의 정보를 분석한다’는 것이 다음 순서로 알맞아.
그래서 ② (B) – (A) – (C) 와 ⑤ (C) – (B) – (A) 중에 하나가 정답이 될 수 있지!
그리고 마지막을 보면 But this method can backfire
이 방법은 ‘역효과’를 나올 수 있다면서 이 방법에 대한 단점을 소개하려고 해. 당연히 그 뒤에 이어지는 말은 역효과를 설명하는 내용인거야.

(C) When we spend too much time thinking in the supermarket, we can trick ourselves into choosing the wrong things for the wrong reasons. Making better decisions when picking out jams or bottles of wine is best done with the emotional brain, which generates its verdict automatically.

->우리가 슈퍼마켓에서 생각하느라 너무 많은 시간을 보낼 때, 우리는 스스로를 속여 잘못된 이유로 엉뚱한 상품을 사게 될 수 있다~

명백하게 역효과에 대한 이야기지? 그러니까
정답은 ② (B) – (A) – (C)


3. 주어진 글 다음에 이어질 글의 순서로 가장 적절한 것을 고르시오.
Sometimes, after punishment has been administered a few times, it needn’t be continued, because the mere threat of punishment is enough to induce the desired behavior.

(A) Avoidance training, however, doesn’t always work in our favor. For instance, a child who has been repeatedly criticized for poor performance on math may learn to dodge difficult math problems in order to avoid further punishment.

(B) Unfortunately, because of this avoidance, the child fails to develop his math skills and therefore improve the capabilities he has, and so a vicious cycle has set in. The avoidance must be unlearned through some positive experiences with math in order for this cycle to be broken.

(C) Psychologists call this avoidance training because the person is learning to avoid the possibility of a punishing consequence. Avoidance training is responsible for many everyday behaviors. It has taught you to carry an umbrella when it looks like rain to avoid the punishment of getting wet, and to keep your hand away from a hot iron to avoid the punishment of a burn.

① (A) - (C) - (B) ② (B) - (A) - (C) ③ (B) - (C) - (A)
④ (C) - (A) - (B) ⑤ (C) - (B) - (A)


정답은 4번이야!

Sometimes, after punishment / has been administered / a few times, it needn’t be continued, because / the mere threat / of punishment is enough / to induce the desired behavior.
->때때로 처벌이 몇 번 가해진 후에는 그것(처벌)이 계속될 필요가 없는데, 그 이유는 처벌하겠다고 단순히 위협만 해도 바라는 행동을 끌어내기에 충분하기 때문이다.

(C) Psychologists / call / this avoidance training / because the person is learning / to avoid the possibility / of a punishing consequence.
->(C)당사자가 처벌 결과의 가능성을 피하는 법을 배우고 있으므로 심리학자들은 이것을 회피 훈련이라고 부른다.

Avoidance training is responsible / for many everyday behaviors.
->일상의 많은 행동이 회피 훈련에 기인한다.

It has / taught / you / to carry an umbrella / when it looks like rain / to avoid the punishment / of getting wet, and to keep your hand away / from a hot iron / to avoid the punishment / of a burn.
->그것(회피 훈련) 때문에 여러분은 비가 올 것 같으면 젖게 되는 처벌을 피하고자 우산을 가져가고, 화상의 처벌을 피하고자 뜨거운 다리미에서 손을 멀리하는 법을 배웠다.

(A) Avoidance training, however, doesn’t always / work / in our favor.
->(A) 그러나 회피 훈련이 항상 우리에게 유리하게 작용하는 것은 아니다.

For instance, a child / who has been repeatedly criticized / for poor performance / on math may learn / to dodge difficult math problems / in order / to avoid further punishment.
->예를 들어 수학에서의 부진한 (학업) 성취로 반복해서 야단을 맞은 아이는 더 심한 처벌을 면하기 위해 어려운 수학 문제를 요리조리 피하는 방법을 배우게 될 것이다.

(B) Unfortunately, because of this avoidance, the child fails / to develop his math skills / and / therefore improve the capabilities he has, and so a vicious cycle has set in.
->(B) 불행하게도 이러한 회피 때문에 그 아이는 자신의 수학 기술을 발전시키지 못하고, 따라서 자신이 갖춘 능력을 개선하지 못하게 되며, 그래서 악순환이 시작된 것이다.

The avoidance / must / be unlearned through some positive experiences / with math / in order / for this cycle / to be broken.
->이 (악순환의) 고리를 끊기 위해서는 회피는 수학에서의 몇 가지 긍정적인 경험을 통해 (그것을) 배우지 않았던 상태로 되돌려져야 한다.

[해석]
때때로 처벌이 몇 번 가해진 후에는 그것(처벌)이 계속될 필요가 없는데, 그 이유는 처벌하겠다고 단순히 위협만 해도 바라는 행동을 끌어내기에 충분하기 때문이다. (C)당사자가 처벌 결과의 가능성을 피하는 법을 배우고 있으므로 심리학자들은 이것을 회피 훈련이라고 부른다. 일상의 많은 행동이 회피 훈련에 기인한다. 그것(회피 훈련) 때문에 여러분은 비가 올 것 같으면 젖게 되는 처벌을 피하고자 우산을 가져가고, 화상의 처벌을 피하고자 뜨거운 다리미에서 손을 멀리하는 법을 배웠다. (A) 그러나 회피 훈련이 항상 우리에게 유리하게 작용하는 것은 아니다. 예를 들어 수학에서의 부진한 (학업) 성취로 반복해서 야단을 맞은 아이는 더 심한 처벌을 면하기 위해 어려운 수학 문제를 요리조리 피하는 방법을 배우게 될 것이다. (B) 불행하게도 이러한 회피 때문에 그 아이는 자신의 수학 기술을 발전시키지 못하고, 따라서 자신이 갖춘 능력을 개선하지 못하게 되며, 그래서 악순환이 시작된 것이다. 이 (악순환의) 고리를 끊기 위해서는 회피는 수학에서의 몇 가지 긍정적인 경험을 통해 (그것을) 배우지 않았던 상태로 되돌려져야 한다.

Sometimes, after punishment has been administered a few times, it needn’t be continued, because the mere threat of punishment is enough to induce the desired behavior.
때때로 처벌이 몇 번 가해진 후에는 그것(처벌)이 계속될 필요가 없는데, 그 이유는 처벌하겠다고 단순히 위협만 해도 바라는 행동을 끌어내기에 충분하기 때문이다.

제시된 문장에서 ‘처벌은 계속 될 필요가 없다’라고 말한 뒤 그 이유까지 설명해주고 있어.

(C) Psychologists call this avoidance training because the person is learning to avoid the possibility of a punishing consequence. Avoidance training is responsible for many everyday behaviors. It has taught you to carry an umbrella when it looks like rain to avoid the punishment of getting wet, and to keep your hand away from a hot iron to avoid the punishment of a burn.

(C)에서 Psychologists call this avoidance training (심리학자들은 이것을 회피 훈련이라고 부른다.)라며 this로 처음 제시된 내용을 받으면서 avoidance training에 대한 내용을 제시하였어.

(A) Avoidance training, however, doesn’t always work in our favor. For instance, a child who has been repeatedly criticized for poor performance on math may learn to dodge difficult math problems in order to avoid further punishment.

마찬가지로 (A)에서도 Avoidance training에 대해 설명하고 있지. 하지만 중간에 역접 연결어를 사용하면서 Avoidance training에 대한 좋지 않은 점을 설명하고 있어.
이렇게 (A),(C) 두 개의 내용은 좋은 점과 나쁜 점으로 반대가 돼. 그런데 (A)에서 분위기를 전환하면서 나쁜점을 설명하니까 (C) ⇨ (A)가 돼.
정답이 될 수 있는 것은 ③ (B) - (C) - (A) ④ (C) - (A) - (B) ⑤ (C) - (B) - (A) 로 좁혀지지!

(B) Unfortunately, because of this avoidance, the child fails to develop his math skills and therefore improve the capabilities he has, and so a vicious cycle has set in. The avoidance must be unlearned through some positive experiences with math in order for this cycle to be broken.

(B) 역시 Unfortunately로 시작하는 부정적인 내용이므로 나쁜점을 설명하던 (A)뒤에 오는 것이 알맞아.
정답은 ④ (C) - (A) - (B) ⑤ (C) - (B) - (A) 만이 가능!
그런데 (B)에서 말하는 this avoidance는 (A)의 in order to avoid further punishment를 지시하는 것이니까 정답은 ④ (C) - (A) - (B)가 돼.
물론! 전에 배웠던 관사 눈치싸움을 이용해서 (A)의 a child 다음에 (B)의 the child가 와야 하니까 이 방식으로 (A) - (B) 순서를 정해도 OK!


해석 연습

1. Food plays a large part in how much you enjoy the outdoors.

2. The possibilities are endless, so you can constantly vary your diet.

3. They walk only a few miles each day and may use the same campsite for several nights.

4. Survival eaters eat some dry cereal for breakfast, and are up and walking within minutes of waking.

5. Wilderness dining has two extremes: gourmet eaters and survival eaters.

6. The first like to make camp at lunchtime so they have several hours to set up field ovens; they bake cakes and bread and cook multi-course dinners.

7. They walk dozens of miles every day; lunch is a series of cold snacks eaten on the move.

8. Dinner consists of a freeze-dried meal, “cooked” by pouring hot water into the package.

9. When you walk into a store, you are besieged by information.

10. Even purchases that seem simple can quickly turn into a cognitive quagmire.

11. Look at the jam aisle.

12. Rational models of decision-making suggest that the way to find the best product is to take all of this information into account and to carefully analyze the different brands on display.

13. But this method can backfire.

14. A glance at the shelves can inspire a whole range of questions.

15. Should you buy the smooth-textured strawberry jam or the one with less sugar?

16. Does the more expensive jam taste better?

17. When we spend too much time thinking in the supermarket, we can trick ourselves into choosing the wrong things for the wrong reasons.

18. Making better decisions when picking out jams or bottles of wine is best done with the emotional brain, which generates its verdict automatically.

19. Sometimes, after punishment has been administered a few times, it needn’t be continued, because the mere threat of punishment is enough to induce the desired behavior.

20. Avoidance training, however, doesn’t always work in our favor.

21. For instance, a child who has been repeatedly criticized for poor performance on math may learn to dodge difficult math problems in order to avoid further punishment.

22. Unfortunately, because of this avoidance, the child fails to develop his math skills and therefore improve the capabilities he has, and so a vicious cycle has set in.

23. The avoidance must be unlearned through some positive experiences with math in order for this cycle to be broken.

24. Psychologists call this avoidance training because the person is learning to avoid the possibility of a punishing consequence.

25. Avoidance training is responsible for many everyday behaviors.

26. It has taught you to carry an umbrella when it looks like rain to avoid the punishment of getting wet, and to keep your hand away from a hot iron to avoid the punishment of a burn.

답글 남기기