61일

1. 글의 흐름으로 보아, 주어진 문장이 들어가기에 가장 적절한 곳은?
One grandmother hires her grandchildren to help with gardening chores.

Whether their grandchildren have special needs or not, grandparents shouldn’t overlook the value of incidental learning experiences. ( ① ) Every day, opportunities exist in the form of errands, meal preparation, and chores. ( ② ) At the farmers’ market, for example, a child might discover a new meaning for the word ‘ears’ when choosing corn. ( ③ ) Similarly, when filling the tank at the gas station, older children can compare prices and practice estimation, asking questions such as “How much do you think it will cost to fill the tank?” ( ④ ) As a result, they can learn the names of flowers and understand the tools and processes involved in growing vegetables. ( ⑤ ) Activities like these also enhance the value of hard work and persistence.


정답은 4번이야!!

Whether / their grandchildren / have special needs / or not, grandparents / shouldn’t overlook / the value of incidental learning experiences.
->그들의 손주들이 특별히 필요한 것이 있든 없든, 할머니, 할아버지들은 우연히 일어나는 학습 과정의 가치를 간과해서는 안 된다.

Every day, opportunities exist / in the form of errands, meal preparation, and chores.
->매일 심부름, 식사 준비, 잡일의 형태로 기회는 있다.

At the farmers’ market, for example, a child / might discover / a new meaning / for the word ‘ears’ / when choosing corn.
->예를 들어 직거래 시장에서 어린이가 옥수수를 고를 때 ‘ears(옥수수 알)’이라는 단어의 새로운 의미를 발견하게 될지도 모른다.

Similarly, when filling the tank / at the gas station, older children / can compare prices / and practice estimation, asking questions / such as “How much / do you think / it / will cost / to fill / the tank?”
->마찬가지로, 주유소에서 기름 탱크를 채울 때, 더 나이 든 아이들은 “기름 탱크를 채우는데 얼마나 들 거라고 생각해요?”라는 질문을 하면서 가격을 비교하고 어림치를 훈련할 수 있다.

One grandmother hires / her grandchildren / to help / with gardening chores.
->한 할머니가 정원 일을 돕도록 손주 들을 고용한다.

As a result, they / can learn / the names of flowers / and understand the tools / and processes / involved / in growing vegetables.
->그 결과, 그들은 꽃의 이름을 배우고 채소를 재배하는 데 관련된 도구와 과정을 이해할 수 있다.

Activities / like these / also enhance / the value of hard work / and persistence.
->이와 같은 활동들은 또한 열심히 일하는 것과 끈기의 가치를 높여줄 수 있다.

[해석]
그들의 손주들이 특별히 필요한 것이 있든 없든, 할머니, 할아버지들은 우연히 일어나는 학습 과정의 가치를 간과해서는 안 된다. 매일 심부름, 식사 준비, 잡일의 형태로 기회는 있다. 예를 들어 직거래 시장에서 어린이가 옥수수를 고를 때 ‘ears(옥수수 알)’이라는 단어의 새로운 의미를 발견하게 될지도 모른다. 마찬가지로, 주유소에서 기름 탱크를 채울 때, 더 나이 든 아이들은 “기름 탱크를 채우는데 얼마나 들 거라고 생각해요?”라는 질문을 하면서 가격을 비교하고 어림치를 훈련할 수 있다. 한 할머니가 정원 일을 돕도록 손주 들을 고용한다. 그 결과, 그들은 꽃의 이름을 배우고 채소를 재배하는 데 관련된 도구와 과정을 이해할 수 있다. 이와 같은 활동들은 또한 열심히 일하는 것과 끈기의 가치를 높여줄 수 있다.

[어휘]
overlook 간과하다 / incidental 우연히 일어나는 / errand 심부름 / chore 자질구레한 일 / ear 옥수수 알 / similarly 마찬가지로, 유사하게 / estimation 추정, 평가 / involved in …와 관련된 / enhance 높이다, 강화하다 / persistence 끈기

One grandmother hires her grandchildren to help with gardening chores.
->한 할머니가 정원 일을 돕도록 손주 들을 고용한다.

Whether their grandchildren have special needs or not, grandparents shouldn’t overlook the value of incidental learning experiences.
( ① ) Every day, opportunities exist in the form of errands, meal preparation, and chores.
( ② ) At the farmers’ market, for example, a child might discover a new meaning for the word ‘ears’ when choosing corn.
( ③ ) Similarly, when filling the tank at the gas station, older children can compare prices and practice estimation, asking questions such as “How much do you think it will cost to fill the tank?”
( ④ ) As a result, they can learn the names of flowers and understand the tools and processes involved in growing vegetables.
( ⑤ ) Activities like these also enhance the value of hard work and persistence.

지문은 ‘우연히 발생하는 학습 경험’에 대해 말하고 있어.
이에 대해 (2) 뒤에서 ‘농부의 시장’이 예시로 제시 되어있고
(3) 뒤에는 주유소가 예시로 제시되어 있지.
그런데 (4)의 내용은 ‘정원 가꾸기’와 연관된 것이므로 정원 일을 언급하고 있는 주어진 문장 – One grandmother hires her grandchildren to help with gardening chores. (한 할머니가 정원 일을 돕도록 손주 들을 고용한다.) -은 (4)에 들어가야 해.
그냥 이야기의 흐름에 따라 넣는 문제라서 무척 쉽게 해결이 되었어^_^


2. 글의 흐름으로 보아, 주어진 문장이 들어가기에 가장 적절한 곳은?
From there they were taken to Arizona and were reassembled by workers in the Arizona desert.

In the early 1960s, London Bridge was in trouble. Cars, trucks, and buses were too heavy for it, and the bridge was sinking into the Thames river. ( ① ) London city officials wanted to build a new bridge, and a businessman named Robert McCulloch decided to buy the old bridge and move it to Arizona. ( ② ) Workers disassembled the bridge in 1968, numbering the bricks, and sent them to Los Angeles. ( ③ ) The bridge was finally completed in 1971. ( ④ ) However, McCulloch knew he needed more than a famous bridge to attract people to Lake Havasu City, so he created an English village with typical English shops and restaurants. ( ⑤ ) Today, London Bridge is one of Arizona’s biggest attractions.


정답은 3번이야!!

In the early 1960s, London Bridge / was / in trouble.
->1960년대 초에 London Bridge는 곤경에 처해 있었다.

Cars, trucks, and buses / were / too heavy / for it, and the bridge was / sinking into / the Thames river.
->자동차, 트럭, 그리고 버스가 지나치게 많이 다녀서 그 다리는 템스 강 속으로 가라앉고 있었다.

London city officials / wanted to / build / a new bridge, and a businessman / named Robert McCulloch / decided / to buy / the old bridge / and move it / to Arizona.
->런던의 시공무원들이 새로운 다리의 건설을 원하자, Robert McCulloch라는 이름의 사업가는 그 낡은 다리를 사들여서 그것을 애리조나로 옮기기로 결정했다.

Workers / disassembled / the bridge / in 1968, numbering the bricks, and sent them / to Los Angeles.
->1968년에 작업인부들이 그 다리를 그 다리를 분해하여 벽돌마다 번호를 매긴 후 그 벽돌들을 로스앤젤레스로 보냈다.

From / there they were taken / to Arizona and were reassembled / by workers / in the Arizona desert.
->그곳으로부터 그 벽돌들은 애리조나로 옮겨졌고 애리조나의 사막에서 작업인부들에 의해 재조립되었다.

The bridge / was finally completed / in 1971.
->그 다리는 마침내 1971년에 완성되었다.

However, McCulloch / knew he needed / more than / a famous bridge / to attract people / to Lake Havasu City, so he created / an English village / with typical / English shops / and restaurants.
->그러나 McCulloch는 Lake Havasu City로 사람들을 끌어들이기 위해서는 유명한 다리 이상의 것이 필요하다는 것을 알고, 전형적인 영국의 상점과 식당이 있는 영국식 마을을 만들어내었다.

Today, London Bridge / is / one of Arizona’s / biggest attractions.
->오늘날 London Bridge는 애리조나의 최고의 명소 중 하나이다.

[해석]
1960년대 초에 London Bridge는 곤경에 처해 있었다. 자동차, 트럭, 그리고 버스가 지나치게 많이 다녀서 그 다리는 템스 강 속으로 가라앉고 있었다. 런던의 시공무원들이 새로운 다리의 건설을 원하자, Robert McCulloch라는 이름의 사업가는 그 낡은 다리를 사들여서 그것을 애리조나로 옮기기로 결정했다. 1968년에 작업인부들이 그 다리를 그 다리를 분해하여 벽돌마다 번호를 매긴 후 그 벽돌들을 로스앤젤레스로 보냈다. 그곳으로부터 그 벽돌들은 애리조나로 옮겨졌고 애리조나의 사막에서 작업인부들에 의해 재조립되었다. 그 다리는 마침내 1971년에 완성되었다. 그러나 McCulloch는 Lake Havasu City로 사람들을 끌어들이기 위해서는 유명한 다리 이상의 것이 필요하다는 것을 알고, 전형적인 영국의 상점과 식당이 있는 영국식 마을을 만들어내었다. 오늘날 London Bridge는 애리조나의 최고의 명소 중 하나이다.

[어휘]
in trouble 곤경에 처한 / disassemble 해체하다, 분해하다 / number 숫자를 적다, 수를 세다 / reassemble 재조립하다 / typical 전형적인 / attraction 인기거리, 명소

From there they were taken to Arizona and were reassembled by workers in the Arizona desert.
->그곳으로부터 그 벽돌들은 애리조나로 옮겨졌고 애리조나의 사막에서 작업인부들에 의해 재조립되었다.

In the early 1960s, London Bridge was in trouble. Cars, trucks, and buses were too heavy for it, and the bridge was sinking into the Thames river. ( ① ) London city officials wanted to build a new bridge, and a businessman named Robert McCulloch decided to buy the old bridge and move it to Arizona. ( ② ) Workers disassembled the bridge in 1968, numbering the bricks, and sent them to Los Angeles. ( ③ ) The bridge was finally completed in 1971. ( ④ ) However, McCulloch knew he needed more than a famous bridge to attract people to Lake Havasu City, so he created an English village with typical English shops and restaurants. ( ⑤ ) Today, London Bridge is one of Arizona’s biggest attractions.

지문의 내용은 ‘다리를 분해한 뒤 재조립하는 과정’에 대해 설명하고 있어.
재조립 과정을 따라가 보면
(2) 뒤에서 workers가 disassembled the bridge ->다리를 분해했고
주어진 문장에서는 reassemble->분해한 것을 재조립하고
(3) 뒤에서는 The bridge was finally completed->다리가 마침내 완성 되었어.
그러므로 답은 (3)이 돼. 역시 흐름에 따라 정답을 골랐어.


해석 연습

1. Whether their grandchildren have special needs or not, grandparents shouldn’t overlook the value of incidental learning experiences.

2. Every day, opportunities exist in the form of errands, meal preparation, and chores.

3. At the farmers’ market, for example, a child might discover a new meaning for the word ‘ears’ when choosing corn.

4. Similarly, when filling the tank at the gas station, older children can compare prices and practice estimation, asking questions such as “How much do you think it will cost to fill the tank?”

5. One grandmother hires her grandchildren to help with gardening chores.

6. As a result, they can learn the names of flowers and understand the tools and processes involved in growing vegetables.

7. Activities like these also enhance the value of hard work and persistence.

8. In the early 1960s, London Bridge was in trouble. Cars, trucks, and buses were too heavy for it, and the bridge was sinking into the Thames river.

9. London city officials wanted to build a new bridge, and a businessman named Robert McCulloch decided to buy the old bridge and move it to Arizona.

10. Workers disassembled the bridge in 1968, numbering the bricks, and sent them to Los Angeles.

11. From there they were taken to Arizona and were reassembled by workers in the Arizona desert.

12. The bridge was finally completed in 1971.

13. However, McCulloch knew he needed more than a famous bridge to attract people to Lake Havasu City, so he created an English village with typical English shops and restaurants.

14. Today, London Bridge is one of Arizona’s biggest attractions.

답글 남기기