1. [13-35] 다음 글의 요지로 가장 적절한 것을 고르시오.
Although praise may encourage children to continue an activity while an adult is watching, according to recent studies, they are less likely to continue the activity when the adult leaves or to repeat the activity in the future. Rather than increasing children’s commitment to positive behavior, praise encourages children to find ways to get future verbal “goodies” from important adults. In other words, praise is like the large pink icing rose in the center of a cake. It is appealing and at first bite its sweetness tastes wonderful. A couple more bites still might taste good, but it quickly becomes overly sweet. It has only one simple flavor; we soon tire of it and if we eat very much at any one time, we might even feel slightly ill. It may provide some quick energy but it provides no nourishment and doesn’t support growth or health.
① 칭찬은 어린이에게 장기적으로는 효과가 없을 수 있다.
② 칭찬받는 어린이는 정신적으로 건강하게 성장한다.
③ 칭찬은 어린이의 바람직한 행동을 유발할 수 있다.
④ 어린이를 칭찬할 때는 달콤한 언어를 삼가야 한다.
⑤ 어린이를 칭찬하는 어른은 일관성을 유지해야 한다.
정답은 1번이야
먼저 해석을 해보자!!!
Although / praise / may / encourage / children / to continue an activity / while an adult / is watching, according / to recent studies, they / are / less likely / to continue the activity / when / the adult / leaves or / to repeat the activity / in the future.
->칭찬은 어른이 지켜보는 동안에는 아이들이 어떤 행동을 계속하도록 만들어 줄지는 모르지만, 최근의 연구에 따르면, 그 어른이 떠나게 되면 그 행동을 계속하거나 이후에 그 행동을 반복할 가능성은 낮다.
Rather than / increasing children’s commitment / to positive behavior, praise / encourages / children / to find ways / to get future verbal “goodies” / from important adults.
->칭찬은 아이들이 바람직한 행동에 몰두하는 것을 증대시키기보다는, 아이들이 중요한 어른들로부터 앞으로 있을 말로 된 ‘맛난 것’을 얻을 방법들을 찾으려고 하게끔 만든다.
In other words, / praise / is / like the large / pink icing rose / in the center / of a cake.
->다시 말해서, 칭찬은 케이크 가운데에 있는 커다란 핑크색 장미꽃 모양의 설탕과자와 같다.
It / is / appealing and / at first bite / its sweetness tastes wonderful.
->그것은 맛있어 보이고 처음 한 입은 그 달콤함이 굉장하다.
A couple / more bites / still / might taste good, but / it / quickly / becomes / overly sweet.
->몇 번 더 먹어도 여전히 맛있을 수는 있겠지만, 그것은 금방 지나치게 달게 된다.
It / has / only / one / simple flavor;
->그것은 단 한 가지 단순한 맛만 가지고 있다.
we / soon / tire / of / it and / if / we / eat / very much / at any one time, / we / might / even / feel / slightly ill.
->그래서 우리는 금방 그 맛에 싫증이 나고, 한 번에 너무 많이 먹으면 약간 속이 울렁거릴 수도 있다.
It / may / provide / some quick energy / but / it / provides / no nourishment and / doesn’t / support growth or health.
->그것은 약간의 즉각적인 에너지를 줄지는 모르지만 자양분을 주는 것은 아니며, 성장이나 건강에 도움이 되지 않는다.
[해석]
칭찬은 어른이 지켜보는 동안에는 아이들이 어떤 행동을 계속하도록 만들어 줄지는 모르지만, 최근의 연구에 따르면, 그 어른이 떠나게 되면 그 행동을 계속하거나 이후에 그 행동을 반복할 가능성은 낮다. 칭찬은 아이들이 바람직한 행동에 몰두하는 것을 증대시키기보다는, 아이들이 중요한 어른들로부터 앞으로 있을 말로 된 ‘맛난 것’을 얻을 방법들을 찾으려고 하게끔 만든다. 다시 말해서, 칭찬은 케이크 가운데에 있는 커다란 핑크색 장미꽃 모양의 설탕과자와 같다. 그것은 맛있어 보이고 처음 한 입은 그 달콤함이 굉장하다. 몇 번 더 먹어도 여전히 맛있을 수는 있겠지만, 그것은 금방 지나치게 달게 된다. 그것은 단 한 가지 단순한 맛만 가지고 있다. 그래서 우리는 금방 그 맛에 싫증이 나고, 한 번에 너무 많이 먹으면 약간 속이 울렁거릴 수도 있다. 그것은 약간의 즉각적인 에너지를 줄지는 모르지만 자양분을 주는 것은 아니며, 성장이나 건강에 도움이 되지 않는다.
[어휘]
commitment 몰두, 헌신, 위임 / according to ~에 따르면 / verbal 말의, 언어의 / goody맛있는 것 / icing 당의 (설탕을 입힌 과자) / appealing 매력적인, 흥미를 끄는 / flavor 맛 / feel ill 속이 울렁거리다 / nourishment 자양분, 자양물, 음식물
오늘도 새로운 패턴을 배워볼 거야. 이 패턴도 자주 쓰이니까 잘 숙지하도록 해!
Pattern 7)
전문가나 유명인사의 생각이나 말은 주제가 된다.
전문가나 유명 인물을 이용하여 글의 신빙성을 높여주면서 글쓴이의 주장을 뒷받침 해줘. 그렇기에 이 말들은 주제문이 되는 거지.연구 조사 통계의 결과는 주제를 나타낸다.
조사나 연구, 통계 등을 이용하여 글의 신빙성을 높여주면서 글쓴이의 주장을 뒷받침 해줘. 역시 이 연구, 통계 들은 주제문이 되는 것이고.인용문이 나오면 주제문이 된다.
인용문을 이용하여 글의 신빙성을 높여주면서 글쓴이의 주장을 뒷받침 해줘. 또한 이 인용문이 주제문이 되지.
글에 전문가, 유명인사의 주장이 나오거나 연구 조사 통계, 인용문이 나오면 주제가 돼. 이것은 글쓴이가 자신의 주장을 효과적으로 나타내기 위해 신빙성을 높이는 일이야. 그렇기 때문에 전문가, 유명인사의 주장 등은 주제문과 연결된다는 말씀!
여기서 전문가나 유명인사는 우리가 흔히 접하는 Tom, John과 같은 친구들이 아니라^_^;; 읽기 힘들게 되어있는 이름들! 처음보는 긴~이름!ㅎ_ㅎ 그런 사람들을 말해. 그리고 우리가 흔히 아는 과학자들과 같은 분들도 말이야. 딱 보면 구분이 되니까 너무 심각하게 받아들이진 말고ㅎㅎ
그리고 인용문은 흔히 “_”표시가 되어있으면 인용이구나~ 하고 유심하게 보면 돼. 또 그렇다고 “밥 먹었니?”와 같이 일상적인 말은 제외!^_^;
이 문제에 패턴 7을 적용시켜 보자.
Although praise may encourage children to continue an activity while an adult is watching, according to recent studies,
칭찬은 어른이 지켜보는 동안에는 아이들이 어떤 행동을 계속하도록 만들어 줄지는 모르지만, 최근의 연구에 따르면,
according to recent studies(최근 연구에 따르면)~ 하면서 연구의 결과를 알려주지? 글쓴이의 주장을 효과적으로 나타내기 위해서! 결국 이 뒤의 말은 주제문이 된다는 거야. 한번 해석해보면 답을 알 수 있을 것 같아.
they are less likely to continue the activity when the adult leaves or to repeat the activity in the future.
그 어른이 떠나게 되면 그 행동을 계속하거나 이후에 그 행동을 반복할 가능성은 낮다.
연구의 핵심은 칭찬은 행동을 반복적으로 하기엔 영~ 효과가 없다는 말이군. 이 뜻을 포함하고 있는 선지는
① 칭찬은 어린이에게 장기적으로는 효과가 없을 수 있다.
정답은 1번!
2. [12-39] 다음 글의 요지로 가장 적절한 것을 고르시오.
The good news is that it’s never too late to start building up muscle strength, regardless of your age. Ideally, though, it’s best to start in your mid-forties when muscle mass starts to decline significantly. “Once you’ve started, it can take just six weeks to see an improvement of up to 20 percent in your muscle capabilities,” says Dr. Ward. Studies have found that intense programs of strength training can help even weak older people double their strength, as well as enable them to walk faster and climb stairs more easily. And muscle isn’t all you gain ― strength training can help combat osteoarthritis, depression, and risk factors for heart disease and diabetes.
* osteoarthritis: 골관절염
① 근력 운동의 효과는 단기간에 얻기 힘들다.
② 근력 운동에 필요한 기초 체력을 길러야 한다.
③ 40대 이후에는 성인병 예방에 주의를 기울여야 한다.
④ 운동량은 연령에 따라 적절히 조절해야 한다.
⑤ 근력 운동은 나이가 들어서도 건강에 유익하다.
정답은 5번이야
먼저 해석을 해보자!!!
The good news / is / that / it’s never / too late / to start / building up muscle strength, regardless / of your age.
->반가운 소식은 근육의 힘을 기르기 시작하는 일은 연령에 상관없이 결코 때가 너무 늦지 않다는 것이다.
Ideally, though, it’s / best / to start / in your mid-forties / when muscle mass / starts / to decline significantly.
->하지만 이상적으로는 근육의 양이 심각하게 감소하기 시작하는 시기인 40대 중반에 시작하는 것이 가장 좋다.
“Once / you’ve / started, it / can / take just / six weeks / to see an improvement / of up / to 20 percent / in your muscle capabilities,” says Dr. Ward.
->“일단 시작하게 되면, 근육의 능력이 최대 20퍼센트까지 향상되는 것을 보는 데 단 6주가 걸릴 수도 있습니다.”라고 Ward 박사는 말한다.
Studies / have / found / that / intense programs / of strength training / can / help even / weak older people double / their strength, as well as / enable / them / to walk faster and / climb / stairs more easily.
->집중적인 체력 훈련 프로그램이 더 나이가 든 힘이 약한 사람들조차도 더 빨리 걷고 더 쉽게 계단을 오를 수 있게 해줄 뿐만 아니라, 그들의 체력을 두 배로 늘리는 데 도움을 줄 수 있다는 사실을 연구 결과에서 알아냈다.
And muscle / isn’t all you gain ― strength training / can / help combat / osteoarthritis, depression, and risk factors / for heart disease and diabetes.
->그리고 근육이 얻게 되는 것의 전부가 아니다. 체력 훈련은 골관절염, 우울증, 심장 질환이나 당뇨병을 일으킬 수 있는 위험 요인들과 맞서 싸우는 데에도 도움을 줄 수 있다.
[해석]
반가운 소식은 근육의 힘을 기르기 시작하는 일은 연령에 상관없이 결코 때가 너무 늦지 않다는 것이다. 하지만 이상적으로는 근육의 양이 심각하게 감소하기 시작하는 시기인 40대 중반에 시작하는 것이 가장 좋다. “일단 시작하게 되면, 근육의 능력이 최대 20퍼센트까지 향상되는 것을 보는 데 단 6주가 걸릴 수도 있습니다.”라고 Ward 박사는 말한다. 집중적인 체력 훈련 프로그램이 더 나이가 든 힘이 약한 사람들조차도 더 빨리 걷고 더 쉽게 계단을 오를 수 있게 해줄 뿐만 아니라, 그들의 체력을 두 배로 늘리는 데 도움을 줄 수 있다는 사실을 연구 결과에서 알아냈다. 그리고 근육이 얻게 되는 것의 전부가 아니다. 체력 훈련은 골관절염, 우울증, 심장 질환이나 당뇨병을 일으킬 수 있는 위험 요인들과 맞서 싸우는 데에도 도움을 줄 수 있다.
[어휘]
significantly 중요하게, 의미 있게 / intense 집중된, 격렬한 / combat 싸우다, 대항하다
이 문제에선 어떻게 적용이 되었는지 살펴보자!^_^
Studies have found that intense programs of strength training can help even weak older people double their strength, as well as enable them to walk faster and climb stairs more easily.
Studies have found that~ 역시 연구결과를 보여주지? 해석하면 답이 나오겠다!
집중적인 체력 훈련 프로그램이 더 나이가 든 힘이 약한 사람들조차도 더 빨리 걷고 더 쉽게 계단을 오를 수 있게 해줄 뿐만 아니라, 그들의 체력을 두 배로 늘리는 데 도움을 줄 수 있다는 사실을 연구 결과에서 알아냈다.
요약하면 나이가 든 사람들에게도 근력운동이 체력에 도움이 된다는 말이네! 이 뜻을 포함하고 있는 선지는
⑤ 근력 운동은 나이가 들어서도 건강에 유익하다.
정답 5번!
3. [08-41] 다음 글의 제목으로 가장 적절한 것을 고르시오.
Newton was the first to point out that light is colorless, and that consequently color has to occur inside our brains. He wrote, “The waves themselves are not colored.” Since his time, we have learned that light waves are characterized by different frequencies of vibration. When they enter the eye of an observer, they set off a chain of neurochemical events, the end product of which is an internal mental image that we call color. The essential point here is: What we perceive as color is not made up of color. Although an apple may appear red, its atoms are not themselves red.
* neurochemical: 신경 화학의
① Differences in Color Names ② Frequencies of Vibration
③ Light Waves of an Object④ Atoms of an Apple
⑤ Perception of Color
정답은 5번이야
먼저 해석을 해보자!!!
Newton / was / the first / to point out / that / light / is / colorless, and / that / consequently color / has / to occur inside our brains.
->빛은 색깔이 없어서 그 결과 색깔은 우리의 두뇌 속에서 발생하는 것이어야 함을 Newton은 처음으로 지적했다.
He / wrote /, “The waves themselves / are / not colored.”
->그는 “빛의 파장 그 자체는 색깔이 없다.”라고 기록했다.
Since / his time, we / have learned / that / light waves / are characterized / by different frequencies / of vibration.
->그가 살던 시대 이후로 우리는 빛의 파장이 다양한 진동의 주파수로 특징지어진다고 알아왔다.
When / they / enter / the eye / of an observer, they / set off / a chain / of neurochemical events, the end product / of which / is / an internal mental image / that / we / call color.
->그 파장은 관찰자의 눈에 들어올 때 연쇄적인 신경 화학적 현상을 유발시키며, 그 현상이 끝날 때 우리가 색깔이라 부르는 내적인 정신적 이미지를 만들어진다.
The essential point here / is /: What / we / perceive / as color / is / not made up / of color.
->여기에서 근본적 요점은 우리가 색깔로 지각하는 것은 색깔로 구성되어 있지 않다는 것이다.
Although / an apple / may appear red, its / atoms / are / not themselves red.
->사과는 빨갛게 보일지 모르지만 그것을 이루는 원자는 전혀 빨간 색이 아니다.
[해석]
빛은 색깔이 없어서 그 결과 색깔은 우리의 두뇌 속에서 발생하는 것이어야 함을 Newton은 처음으로 지적했다. 그는 “빛의 파장 그 자체는 색깔이 없다.”라고 기록했다. 그가 살던 시대 이후로 우리는 빛의 파장이 다양한 진동의 주파수로 특징지어진다고 알아왔다. 그 파장은 관찰자의 눈에 들어올 때 연쇄적인 신경 화학적 현상을 유발시키며, 그 현상이 끝날 때 우리가 색깔이라 부르는 내적인 정신적 이미지를 만들어진다. 여기에서 근본적 요점은 우리가 색깔로 지각하는 것은 색깔로 구성되어 있지 않다는 것이다. 사과는 빨갛게 보일지 모르지만 그것을 이루는 원자는 전혀 빨간 색이 아니다.
[어휘]
consequently 결과적으로 / characterize 특징짓다 / frequency 주파수 / vibration 진동 / observer 관찰자 / set off 유발하다 / a chain of 연쇄적인 / perceive 느끼다, 지각하다 / be made up of ~ ~로 구성되다
Newton was the first to point out that light is colorless, and that consequently color has to occur inside our brains.
Newton 뉴턴 과학자지? 전문가의 말이 나오니까 주목! +_+
빛은 색깔이 없어서 그 결과 색깔은 우리의 두뇌 속에서 발생하는 것이어야 함을 Newton은 처음으로 지적했다.
뉴턴은 지금 무엇을 말한거지? 빛의 색에 대해 인식한 것을 말하고 있어. 이에 대한 주제는 당연히
⑤ Perception of Color(색의 인식)
5번이 정답이지!
① Differences in Color Names (색 이름의 차이)
② Frequencies of Vibration (진동 수)
③ Light Waves of an Object (물체의 빛 파동)
④ Atoms of an Apple (사과의 원자)
∨⑤ Perception of Color (색의 인식)
해석 연습
1. Although / praise / may / encourage / children / to continue an activity / while an adult / is watching, according / to recent studies, they / are / less likely / to continue the activity / when / the adult / leaves or / to repeat the activity / in the future.
2. Rather than / increasing children’s commitment / to positive behavior, praise / encourages / children / to find ways / to get future verbal “goodies” / from important adults.
3. In other words, / praise / is / like the large / pink icing rose / in the center / of a cake.
4. It / is / appealing and / at first bite / its sweetness tastes wonderful.
5. A couple / more bites / still / might taste good, but / it / quickly / becomes / overly sweet.
6. It / has / only / one / simple flavor;
7. we / soon / tire / of / it and / if / we / eat / very much / at any one time, / we / might / even / feel / slightly ill.
8. It / may / provide / some quick energy / but / it / provides / no nourishment and / doesn’t / support growth or health.
9. The good news / is / that / it’s never / too late / to start / building up muscle strength, regardless / of your age.
10. Ideally, though, it’s / best / to start / in your mid-forties / when muscle mass / starts / to decline significantly.
11. “Once / you’ve / started, it / can / take just / six weeks / to see an improvement / of up / to 20 percent / in your muscle capabilities,” says Dr. Ward.
12. Studies / have / found / that / intense programs / of strength training / can / help even / weak older people double / their strength, as well as / enable / them / to walk faster and / climb / stairs more easily.
13. And muscle / isn’t all you gain ― strength training / can / help combat / osteoarthritis, depression, and risk factors / for heart disease and diabetes.
14. Newton / was / the first / to point out / that / light / is / colorless, and / that / consequently color / has / to occur inside our brains.
15. He / wrote /, “The waves themselves / are / not colored.”
16. Since / his time, we / have learned / that / light waves / are characterized / by different frequencies / of vibration.
17. When / they / enter / the eye / of an observer, they / set off / a chain / of neurochemical events, the end product / of which / is / an internal mental image / that / we / call color.
18. The essential point here / is /: What / we / perceive / as color / is / not made up / of color.
19. Although / an apple / may appear red, its / atoms / are / not themselves red.