85일

1. 다음 글의 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것을 고르시오.
One of the main principles I follow when I draw outside is ___________. I try to stay away from houses or barns that have unusual angles of the roof, or objects that look incorrect in size, perspective, or design. If the subject is confusing when you look at it, it will be more confusing when you attempt to draw it. I know a beautiful barn where the corners are not at right angles. No matter how many times I have drawn it, the perspective does not look right. If I were to make an accurate drawing of this barn and put it in a show, I’m sure I would get all kinds of criticism for my poor perspective. I would not be there to tell my critics that the barn is actually constructed this way. So, I stay away from subjects that do not look right to me.

① not to select a subject that is too difficult or odd
② not to draw any objects that others have drawn
③ to draw an object with imagination
④ to get information from abstract subjects
⑤ to convert inaccurate drawings into accurate ones


정답은 1번이야!!
먼저 해석을 해보자!!!

One / of the main principles / I follow / when / I draw / outside / is not / to select / a subject / that is / too difficult / or odd.
->바깥에서 그림을 그릴 때 내가 따르는 중요한 원칙들 중 하나는 너무 어렵거나 이상한 대상은 선택하지 않는 것이다.

I try / to stay away / from houses / or barns / that have / unusual angles / of the roof, / or objects / that / look incorrect / in size, / perspective, / or design.
->나는 특이한 각도의 지붕을 가지고 있는 집이나 헛간, 혹은 크기, 원근법, 혹은 디자인에서 부정확한 것처럼 보이는 물체는 멀리 하려고 한다.

If / the subject / is confusing / when / you look / at it, / it will be / more confusing / when / you / attempt / to draw it.
->어떤 대상을 쳐다볼 때 그것이 혼란스럽게 한다면, 그것을 그리려고 시도할 때는 더 혼란스러울 것이다.

I know / a beautiful barn / where / the corners / are not / at right angles.
->나는 모서리 부분이 직각이지 않은 아름다운 헛간을 알고 있다.

No matter / how many times / I / have drawn / it, / the perspective / does not look / right.
->아무리 많이 그것을 그렸지만, 원근법이 올바르지 않아 보였다.

If I / were to / make / an accurate drawing / of this barn / and / put it / in a show, / I’m sure / I would get / all kinds / of criticism / for my poor perspective.
->만약 내가 이 헛간을 정확하게 그려서 그것을 전시회에 내 놓는다면, 나는 형편없는 원근법 때문에 모든 종류의 비난을 받게 될 거라고 확신을 한다.

I / would not be / there / to tell / my critics / that / the barn / is actually constructed / this way.
->나는 거기에 가서 그 헛간이 실제로 이런 식으로 건설되어 있다고 나를 비판하는 사람들에게 말하지는 않을 것이다.

So, / I stay away / from subjects / that do not look / right / to me.
->그래서 나는 나에게 올바른 것처럼 보이지 않는 대상을 멀리 한다.

[해석]
바깥에서 그림을 그릴 때 내가 따르는 중요한 원칙들 중 하나는 너무 어렵거나 이상한 대상은 선택하지 않는 것이다. 나는 특이한 각도의 지붕을 가지고 있는 집이나 헛간, 혹은 크기, 원근법, 혹은 디자인에서 부정확한 것처럼 보이는 물체는 멀리 하려고 한다. 어떤 대상을 쳐다볼 때 그것이 혼란스럽게 한다면, 그것을 그리려고 시도할 때는 더 혼란스러울 것이다. 나는 모서리 부분이 직각이지 않은 아름다운 헛간을 알고 있다. 아무리 많이 그것을 그렸지만, 원근법이 올바르지 않아 보였다. 만약 내가 이 헛간을 정확하게 그려서 그것을 전시회에 내 놓는다면, 나는 형편없는 원근법 때문에 모든 종류의 비난을 받게 될 거라고 확신을 한다. 나는 거기에 가서 그 헛간이 실제로 이런 식으로 건설되어 있다고 나를 비판하는 사람들에게 말하지는 않을 것이다. 그래서 나는 나에게 올바른 것처럼 보이지 않는 대상을 멀리 한다.

[어휘]
principle 원리 / angle 각도 / incorrect 부정확한 / perspective 원근법 / right angle 직각 / accurate 정확한 / criticism 비판 / critic 비평가

One of the main principles I follow when I draw outside is ___________.
바깥에서 그림을 그릴 때 내가 따르는 중요한 원칙들 중 하나는 (_____)

역시 빈칸을 먼저 확인하자.

So, I stay away from subjects that do not look right to me.
그래서 나는 나에게 올바른 것처럼 보이지 않는 대상을 멀리 한다.

[Pattern 16]결론 연결어 뒤에 주제가 나온다.
패턴 16이 적용된 주제문이야.

주제의 내용은 ‘나에게 올바르게 보이지 않는 것은 피한다’야.
이 내용을 잘 생각하고 선지를 보자.

∨① not to select a subject that is too difficult or odd 너무 어렵거나 이상한 대상은 고르지 않는다 : 처음부터 주제와 같은 말이 나오고 있어. 정답!
② not to draw any objects that others have drawn 다른 사람들이 그렸던 어떤 사물도 그리지 않다 : 주제와 관련 없어!
③ to draw an object with imagination 상상력을 가지고 사물을 그리다 : 상상력? 이것도 주제와 관련없음!
④ to get information from abstract subjects 추상적인 대상들로부터 정보를 얻다 : 주제와 관련없어 땡~
⑤ to convert inaccurate drawings into accurate ones 부정확한 그림을 정확한 것으로 바꾸다 : 주제와 관련없음!


2. 다음 글의 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것을 고르시오.
What is the most prevalent and perhaps most important prefix of our times? The answer should be multi, which means ‘more than one.’ Our modern jobs are increasingly requiring multi-tasking. Our communities are getting multi-cultural. Our entertainment is multi-media. While detailed knowledge of a single area once guaranteed success, today the top rewards go to those who can operate with equal confidence in different realms. Let us call these people boundary crossers. They develop expertise in multiple areas, they speak different languages, and they ___________________________. They live multi-lives because that is more interesting and, nowadays, more effective.
*prefix: 접두사

①consider bilingual speech communities inefficient
② are satisfied with their specialty in a single area
③ find joy in the rich variety of human experience
④ avoid areas that require varied expertise
⑤ seek comfort in doing the same task


정답은 3번이야!!
먼저 해석을 해보자!!!

What is / the most prevalent / and perhaps most important prefix / of our times?
->우리 시대에 가장 널리 퍼져 있으며 아마도 가장 중요한 접두사는 무엇인가?

The answer / should be / multi, / which / means /‘more than one.’
->답은 ‘하나 이상’을 의미하는 multi일 것이다.

Our modern jobs / are increasingly requiring / multi-tasking.
->현대의 직업은 점점 더 다중 작업을 요구하고 있다.

Our communities / are getting / multi-cultural.
->우리의 사회도 다문화화 되어가도 있다.

Our entertainment / is / multi-media.
->우리의 오락도 다중 매체다.

While / detailed knowledge / of a single area / once guaranteed / success, / today / the top rewards / go / to those / who can operate / with equal confidence / in different realms.
->한 분야의 세세한 지식이 한 때 성공을 보장해 준 반면, 오늘 날 최고의 포상은 다양한 영역에서 동일한 자신감을 가지고 일하는 사람들에게 돌아간다.

Let us call / these people / boundary crossers.
->이런 사람들을 경계를 넘나드는 사람들이라고 부르자.

They develop / expertise / in multiple areas, / they speak / different languages, / and / they find / joy / in the rich variety / of human experience.
->그들은 여러 분야에서 전문 지식을 개발하고, 여러 언어를 구사하며, 아주 다양한 인간 경험에서 즐거움을 발견한다.

They live / multi-lives / because / that is / more interesting / and, / nowadays, / more effective.
->그들은 다중의 삶을 사는데 이는 그것이 더욱 흥미롭고, 오늘날에는 더욱 효과적이기 때문이다.

[해석]
우리 시대에 가장 널리 퍼져 있으며 아마도 가장 중요한 접두사는 무엇인가? 답은 ‘하나 이상’을 의미하는 multi일 것이다. 현대의 직업은 점점 더 다중 작업을 요구하고 있다. 우리의 사회도 다문화화 되어가도 있다. 우리의 오락도 다중 매체다. 한 분야의 세세한 지식이 한 때 성공을 보장해 준 반면, 오늘 날 최고의 포상은 다양한 영역에서 동일한 자신감을 가지고 일하는 사람들에게 돌아간다. 이런 사람들을 경계를 넘나드는 사람들이라고 부르자. 그들은 여러 분야에서 전문 지식을 개발하고, 여러 언어를 구사하며, 아주 다양한 인간 경험에서 즐거움을 발견한다. 그들은 다중의 삶을 사는데 이는 그것이 더욱 흥미롭고, 오늘날에는 더욱 효과적이기 때문이다.

[어휘]
prevalent 널리 퍼진 / multi-tasking 다중 작업의 / multi-cultured 다문화의 / entertainment 연예, 오락 / guarantee 보증하다 / reward 보상 / confidence 자신감 / realm 영역 / boundary 경계 / expertise 전문 기술 / effective 효과적인

They develop expertise in multiple areas, they speak different languages, and they ___________________________.
그들은 여러 분야에서 전문 지식을 개발하고, 여러 언어를 구사하며, (___)

빈칸 먼저 체크하고 넘어가자.

What is the most prevalent and perhaps most important prefix of our times? The answer should be multi, which means ‘more than one.’
우리 시대에 가장 널리 퍼져 있으며 아마도 가장 중요한 접두사는 무엇인가? 답은 ‘하나 이상’을 의미하는 멀티(multi)일 것이다.

[Pattern 06]질문의 대답은 주제가 된다.
패턴6이 적용된 주제문이야.

우리 시대에 가장 유명하고 중요한 접두사는 ‘멀티’래.
다양성이 중요하다는 이야기인가봐. 이것을 잘 생각하고 선지를 보자.

①consider bilingual speech communities inefficient 두 언어를 사용하는 지역이 비효율적이라고 생각한다 : 두 언어를 사용하는 건 멀티가 중요하다고 생각하면 비효율적인 것이 아니지? 주제와 어긋나므로 땡!
② are satisfied with their specialty in a single area 한 분야에서의 자신들의 전문성에 만족한다 : 한 분야? 주제와 반대야! 땡!
∨③ find joy in the rich variety of human experience 아주 다양한 인간 경험에서 즐거움을 발견한다 : 다양함 속에서 즐거움을 찾는 건 주제인 ‘멀티’와 잘 맞지? 정답~
④ avoid areas that require varied expertise 다양한 전문지식을 요구하는 분야를 피한다 : 이것도 주제와 반대야.
⑤ seek comfort in doing the same task 같은 일을 하는 데에서 위안을 찾는다 : 주제와 상관없어!


3. 다음 글의 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것을 고르시오.
A common mistake in talking to celebrities is to assume that they don’t know much about anything else except their occupations. In fact, the movie business and the athletic world are full of intelligent, educated, and informed men and women who are interested and involved in a wide variety of activities and causes. Yet they are asked only about acting or sports. If you happen to know about the celebrity’s ‘extracurricular’ interest, you might find he or she will speak to you about it much more freely than about his or her ________________. For example, ask Paul Newman, the famous actor, about his charity work with kids.

① personal disaster ② pastime activities ③ family background
④ professional life ⑤ political opinions


정답은 4번이야!!
먼저 해석을 해보자!!!

A common mistake / in talking / to celebrities / is / to assume / that / they don’t know / much about anything else / except their occupations.
->명사들에게 이야기할 때 흔히 저지르는 실수는 그들이 자신들의 직업을 제외한 다른 어떤 것에 대해서는 많이 알고 있지 않다고 가정하는 것이다.

In fact, / the movie business / and the athletic world / are full / of intelligent, educated, / and informed men / and women / who are / interested and involved / in a wide variety / of activities and causes.
->사실, 영화계와 운동계는 넓고 다양한 활동과 대의명분에 흥미를 가지고 관여하고 있는 지적이고, 교육을 잘 받고, 유식한 남녀들로 가득 차 있다.

Yet they / are asked / only about / acting or sports.
->하지만 그들은 단지 연기나 운동에 대해서만 질문을 받는다.

If you / happen / to know / about the celebrity’s ‘extracurricular’ interest, / you / might find / he or she / will speak / to you / about it / much more freely / than / about his or her professional life.
->만약 그 유명인사의 ‘과외의’ 흥미에 대해 우연히 알게 된다면, 당신은 그들이 자신들의 직업적인 삶에 대한 것보다 훨씬 더 자유롭게 그것에 대해 말하는 것을 발견할 것이다.

For example, ask Paul Newman, the famous actor, about his charity work with kids.
->예를 들어, 유명한 배우인 Paul Newman에게 아동들에 대한 그의 자선 사업에 대해 물어 보라.

[해석]
명사들에게 이야기할 때 흔히 저지르는 실수는 그들이 자신들의 직업을 제외한 다른 어떤 것에 대해서는 많이 알고 있지 않다고 가정하는 것이다. 사실, 영화계와 운동계는 넓고 다양한 활동과 대의명분에 흥미를 가지고 관여하고 있는 지적이고, 교육을 잘 받고, 유식한 남녀들로 가득 차 있다. 하지만 그들은 단지 연기나 운동에 대해서만 질문을 받는다. 만약 그 유명인사의 ‘과외의’ 흥미에 대해 우연히 알게 된다면, 당신은 그들이 자신들의 직업적인 삶에 대한 것보다 훨씬 더 자유롭게 그것에 대해 말하는 것을 발견할 것이다. 예를 들어, 유명한 배우인 Paul Newman에게 아동들에 대한 그의 자선 사업에 대해 물어 보라.

[어휘]
celebrity 유명인사 / assume 가정하다 / occupation 직업 / cause 대의명분 / extracurricular 과외활동의 / charity 자선, 자애

If you happen to know about the celebrity’s ‘extracurricular’ interest, you might find he or she will speak to you about it much more freely than about his or her ________________. For example, —
만약 그 유명인사의 ‘과외의’ 흥미에 대해 우연히 알게 된다면, 당신은 그들이 자신들의 (____)에 대한 것보다 훨씬 더 자유롭게 그것에 대해 말하는 것을 발견할 것이다. 예를 들어, —

빈칸을 먼저 확인하자.

A common mistake in talking to celebrities is to assume that they don’t know much about anything else except their occupations.
유명인사들에게 이야기할 때 흔히 저지르는 실수는 그들이 자신들의 직업을 제외한 다른 어떤 것에 대해서는 많이 알고 있지 않다고 가정하는 것이다.

유명인사들은 자신들의 직업 외에는 잘 모르고 있다고 가정하는 것이 유명인사들에게 저지르는 흔한 실수래.
이것이 바로 주제야.

이것이 실수라면 사실은 유명인사들은 그렇지 않다는 것이겠지?
주제를 잘 생각하면서 선지를 보자.

① personal disaster 개인적인 불행 : 주제와 완전 관련없어
② pastime activities 소일거리로 하는 활동 : 직업과 관련된 말을 하고 있는데 소일거리는 직업과는 거리가 멀지?
③ family background 가족의 배경 : 주제와 아무 관련 없어!
④ professional life 전문적인 직업에 관한 생활 : 주제와 딱 맞아! 정답~
⑤ political opinions 정치적인 의견 : 정치 이야기는 나오지도 않았어-_-


해석 연습

1. One of the main principles I follow when I draw outside is not to select a subject that is too difficult or odd.

2. I try to stay away from houses or barns that have unusual angles of the roof, or objects that look incorrect in size, perspective, or design.

3. If the subject is confusing when you look at it, it will be more confusing when you attempt to draw it.

4. I know a beautiful barn where the corners are not at right angles.

5. No matter how many times I have drawn it, the perspective does not look right.

6. If I were to make an accurate drawing of this barn and put it in a show, I’m sure I would get all kinds of criticism for my poor perspective.

7. I would not be there to tell my critics that the barn is actually constructed this way.

8. So, I stay away from subjects that do not look right to me.

9. What is the most prevalent and perhaps most important prefix of our times?

10. The answer should be multi, which means ‘more than one.’

11. Our modern jobs are increasingly requiring multi-tasking.

12. Our communities are getting multi-cultural.

13. Our entertainment is multi-media.

14. While detailed knowledge of a single area once guaranteed success, today the top rewards go to those who can operate with equal confidence in different realms.

15. Let us call these people boundary crossers.

16. They develop expertise in multiple areas, they speak different languages, and they find joy in the rich variety of human experience.

17. They live multi-lives because that is more interesting and, nowadays, more effective.

18. A common mistake in talking to celebrities is to assume that they don’t know much about anything else except their occupations.

19. In fact, the movie business and the athletic world are full of intelligent, educated, and informed men and women who are interested and involved in a wide variety of activities and causes.

20. Yet they are asked only about acting or sports.

21. If you happen to know about the celebrity’s ‘extracurricular’ interest, you might find he or she will speak to you about it much more freely than about his or her professional life.

22. For example, ask Paul Newman, the famous actor, about his charity work with kids.

답글 남기기