88일

이제 빈칸문제 막바지로 달려가고 있어!
오늘부터는 마지막으로 가는 만큼 여러 가지 유형들을 풀어볼거야.
어려운 문제, 특이한 문제 등등 까다로운 것들을 선생님과 함께 깔끔하게 해결할거야^_^


1. 다음 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것을 고르시오.
Policymaking is seen to be more objective when experts play a large role in the creation and implementation of the policy, and when utilitarian rationality is the dominant value that guides policy. Through the use of the scientific method to determine the facts of any given policy situation, the power of social constructions is supposedly diminished, and solutions to social problems are discovered in an objective way. This process creates an illusion of neutrality and implies a transcendence of the pitfalls and inequalities commonly associated with policymaking. From this perspective, scientists and professionals emerge as the appropriate experts to be consulted in policymaking, while local citizen input and knowledge is often viewed as unnecessary. Scientific and professional policy design does not necessarily escape the pitfalls of degenerative politics. Scientific and professional expertise often relies on a particular type of knowledge that is limited to utility and rationality considerations. This approach to policy typically does not consider values and cultural factors that cannot be measured empirically. Scientifically designed policies can serve interests that run counter to the public interest. They ____________________.
* transcendence: 초월

① use empirically proven theories to reflect locals’ input
② do stress cultural values rather than utilitarian ones
③ may be free from the inequalities of policymaking
④ can reinforce unequal and unjust relationships
⑤ reveal objective solutions to social problems


정답은 4번이야!!!
해석을 해보자!!!

Policymaking / is seen / to be more objective / when / experts / play / a large role / in the creation / and implementation / of the policy, / and when / utilitarian rationality / is / the dominant value / that guides / policy.
->전문가들이 정책을 만들고 시행하는데 큰 역할을 할 때, 그리고 공리적인 합리성이 정책을 유도하는 지배적인 가치일 때 정책결정은 더욱 객관적인 것으로 간주될 수 있다.

Through the use / of the scientific method / to determine / the facts / of any given policy situation, / the power / of social constructions / is supposedly diminished, / and solutions / to social problems / are discovered / in an objective way.
->어떤 주어진 정책 상황의 사실들을 결정하는 과학적인 방법의 사용을 통하여 사회적 구성의 힘은 아마도 약화되고, 사회적 문제들에 대한 해결책이 객관적인 방식으로 발견된다.

This process / creates / an illusion / of neutrality / and implies / a transcendence / of the pitfalls / and inequalities commonly / associated / with policymaking.
->이 과정은 중립성에 대한 환상을 만들어내고 정책결정과 흔하게 연관된 함정과 불평등을 초월하는 것을 내포한다.

From this perspective, / scientists and professionals / emerge / as the appropriate experts / to be consulted / in policymaking, / while / local citizen input / and knowledge / is often viewed / as unnecessary.
->이 관점으로부터 과학자들과 전문가들은 정책결정에서 조언을 해 줄 적절한 전문가로 등장하는 반면에 지역 주민의 참여나 지식은 자주 불필요한 것으로 간주된다.

Scientific / and professional policy design / does not necessarily escape / the pitfalls / of degenerative politics.
->과학적이고 전문적인 정책 입안이 퇴행적인 정치의 함정을 반드시 피하는 것은 아니다.

Scientific / and professional expertise / often relies / on a particular type / of knowledge / that is / limited / to utility / and rationality considerations.
->과학적이고 전문적인 지식은 자주 유용성과 합리적인 고려에 한정된 특정 유형의 지식에 의존한다.

This approach / to policy / typically / does not consider / values / and cultural factors / that / cannot be measured / empirically.
->정책에 대한 이러한 접근방식은 일반적으로 경험적으로 측정될 수 없는 가치와 문화적인 요소들을 고려하지 않는다.

Scientifically designed policies / can serve / interests / that / run counter / to the public interest.
->과학적으로 입안된 정책은 공공의 이익에 역행하는 관심사에 부합할 수 있다.

They / can reinforce / unequal / and unjust / relationships.
->그것들은 불공평하고 부당한 관계를 강화시킬 수 있다.

[해석]
전문가들이 정책을 만들고 시행하는데 큰 역할을 할 때, 그리고 공리적인 합리성이 정책을 유도하는 지배적인 가치일 때 정책결정은 더욱 객관적인 것으로 간주될 수 있다. 어떤 주어진 정책 상황의 사실들을 결정하는 과학적인 방법의 사용을 통하여 사회적 구성의 힘은 아마도 약화되고, 사회적 문제들에 대한 해결책이 객관적인 방식으로 발견된다. 이 과정은 중립성에 대한 환상을 만들어내고 정책결정과 흔하게 연관된 함정과 불평등을 초월하는 것을 내포한다. 이 관점으로부터 과학자들과 전문가들은 정책결정에서 조언을 해 줄 적절한 전문가로 등장하는 반면에 지역 주민의 참여나 지식은 자주 불필요한 것으로 간주된다. 과학적이고 전문적인 정책 입안이 퇴행적인 정치의 함정을 반드시 피하는 것은 아니다. 과학적이고 전문적인 지식은 자주 유용성과 합리적인 고려에 한정된 특정 유형의 지식에 의존한다. 정책에 대한 이러한 접근방식은 일반적으로 경험적으로 측정될 수 없는 가치와 문화적인 요소들을 고려하지 않는다. 과학적으로 입안된 정책은 공공의 이익에 역행하는 관심사에 부합할 수 있다. 그것들은 불공평하고 부당한 관계를 강화시킬 수 있다.

[어휘]
policymaking 정책결정 / implementation 시행, 실행 / utilitarian 공리적인 / rationality 합리성 / dominant 지배적인 / social construction 사회적 구성 / supposedly 아마도 / diminish 감소하다 / illusion 환상, 환영 / neutrality 중립성 / pitfall 함정, 위험 / perspective 관점 / input 참여, 투입 / degenerative 퇴행적인 / expertise 전문지식 / utility 유용성 / empirically 경험적으로 / run counter to ~에 역행하다, 거스르다

They ____________________.
그것들은 (___)

역시 빈칸부터 체크하자~

Scientific and professional policy design does not necessarily escape the pitfalls of degenerative politics.
과학적이고 전문적인 정책 입안이 퇴행적인 정치의 함정을 반드시 피하는 것은 아니다.

Scientific and professional expertise often relies on a particular type of knowledge that is limited to utility and rationality considerations.
과학적이고 전문적인 지식은 자주 유용성과 합리적인 고려에 한정된 특정 유형의 지식에 의존한다.

This approach to policy typically does not consider values and cultural factors that cannot be measured empirically.
정책에 대한 이러한 접근방식은 일반적으로 경험적으로 측정될 수 없는 가치와 문화적인 요소들을 고려하지 않는다.

Scientifically designed policies can serve interests that run counter to the public interest.
과학적으로 입안된 정책은 공공의 이익에 역행하는 관심사에 부합할 수 있다.

동일한 지시 내용들이 다른 표현으로 반복되고 있어.
즉, Scientific and professional policy = Scientific and professional expertise = This approach to policy = Scientifically designed policies 인셈이지.
이런 경우에는 반복되는 내용들을 한번에 정리한 것이 바로 정답이 되는 거야.
표현을 바꿔가면서 계속적으로 하고 있는 말은 과학적이고 전문적인 정책 입안이 꼭 +는 아니라는 것이지.
특정 유형의 지식에 의존하고, 특정한 가치과 문화적인 요소들을 고려하지 않으며, 공공의 이익에 역행 할 수 도 있다고 해.

They ____________________.
그것들은 (____)

이 내용을 전체적으로 정리해서 말하는 것이 바로 빈칸이야. 일단 –의 내용이 나와야 해.

① use empirically proven theories to reflect locals’ input 지역주민의 참여를 반영하는 경험적으로 입증된 이론을 사용한다 : +내용이지? 땡!
② do stress cultural values rather than utilitarian ones 공리적인 가치보다 문화적인 가치를 정말로 강조한다 : 아까 문화적인 요소들을 고려하지 않는 다고 했으니 땡!
③ may be free from the inequalities of policymaking 정책결정의 불평등으로부터 자유로울 수 있다 : +내용이니까 땡~
④ can reinforce unequal and unjust relationships 불공평하고 부당한 관계를 강화시킬 수 있다 : -내용이니까 정답!
⑤ reveal objective solutions to social problems 사회적 문제들에 대한 객관적인 해결책을 드러낸다 : +니까 땡!


2. 다음 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것을 고르시오. [정답률: 60% ★]
Psychologist Solomon Asch wanted to discover whether people’s tendency to agree with their peers was stronger than their tendency toward independent thought and rational judgment. Asch assembled groups of twelve university students and announced that they were taking part in an experiment on visual perception. He showed them three line segments, and asked each one in turn which line was the longest. It was an easy task and the correct answer was obvious. However, Asch had secretly instructed all but the last person in each group, who was the real subject of the experiment, to say that the medium-length line was the longest. As it turned out, over 70 percent of the real subjects _____________________ and said that the medium-length line was the longest.

① caved in to group pressure
② figured out the correct answer
③ had problems with their vision
④ roped the other group members in
⑤ used rational judgment in their decision-making


정답은 1번이야!!!
해석을 해보자!!!

Psychologist Solomon Asch / wanted / to discover / whether / people’s tendency / to agree / with their peers / was stronger / than / their tendency / toward independent thought / and rational judgment.
->심리학자 Solomon Asch는 사람들이 독립적인 사고와 이성적인 판단에 대한 성향보다 동료들에게 동의하려는 성향이 더 강한지 어떤지를 알고 싶었다.

Asch assembled / groups / of twelve university students / and announced / that / they / were taking part / in an experiment / on visual perception.
->Asch는 20명의 대학생들로 이루어진 집단들을 모아서, 그들이 시각적 지각에 관한 실험에 참여할 거라고 알렸다.

He showed / them / three line segments, / and asked / each one / in turn / which line / was / the longest.
->그는 그들에게 줄 세 조각을 보여주고서 차례대로 어느 줄이 가장 긴지를 각자에게 물었다.

It was / an easy task / and the correct answer / was obvious.
->그것은 쉬운 일이었고 정답은 명백했다.

However, / Asch / had secretly instructed / all / but the last person / in each group, / who was / the real subject / of the experiment, / to say / that the medium-length line / was the longest.
->하지만, Asch는 그 실험의 실제 피실험자에 해당하는 각 집단의 마지막 사람을 제외한 모든 사람들에게 은밀히 중간 길이의 줄이 가장 길다고 말하도록 지시했다.

As / it / turned out, / over 70 percent / of the real subjects / caved in / to group pressure / and said / that the medium-length line / was / the longest.
->나중에 밝혀진 것처럼 실제 피실험자의 70퍼센트 이상이 집단의 압력에 굴복해서 중간 길이의 줄이 가장 길다고 말했다.

[해석]
심리학자 Solomon Asch는 사람들이 독립적인 사고와 이성적인 판단에 대한 성향보다 동료들에게 동의하려는 성향이 더 강한지 어떤지를 알고 싶었다. Asch는 20명의 대학생들로 이루어진 집단들을 모아서, 그들이 시각적 지각에 관한 실험에 참여할 거라고 알렸다. 그는 그들에게 줄 세 조각을 보여주고서 차례대로 어느 줄이 가장 긴지를 각자에게 물었다. 그것은 쉬운 일이었고 정답은 명백했다. 하지만, Asch는 그 실험의 실제 피실험자에 해당하는 각 집단의 마지막 사람을 제외한 모든 사람들에게 은밀히 중간 길이의 줄이 가장 길다고 말하도록 지시했다. 나중에 밝혀진 것처럼 실제 피실험자의 70퍼센트 이상이 집단의 압력에 굴복해서 중간 길이의 줄이 가장 길다고 말했다.

[어휘]
tendency 경향, 성향 / peer 동료 / rational 이성적인 / judgment 판단 / assemble 모으다, 집합시키다, 소집하다 / visual perception 시각적 지각 / segment 조각 / obvious 명백한 / secretly 비밀로, 몰래 / instruct 지시하다 / subject 피실험자, 실험 대상자 / as it turned out 나중에 밝혀진 것처럼, 뒤에 알고 보니 / cave in to ~에 응하다, ~에 굴복하다

이 문제는 실험에 관한 지문이 나왔어. 실험에서 가장 중요한 것은 뭐지? 바로 그 실험의 결과야.
그래서 실험 지문이 나온다면 결론부분을 보고 주제를 파악한 뒤, 빈칸을 풀면 돼. 주제가 곧 빈칸이니까^^

As it turned out, over 70 percent of the real subjects _____________________ and said that the medium-length line was the longest.
나중에 밝혀진 것처럼 실제 피실험자의 70퍼센트 이상이 (_____)해서 중간 길이의 줄이 가장 길다고 말했다.

먼저 빈칸문장을 보자.
빈칸이 and로 연결되어있지? 이런 경우는 and 앞 부분과 뒤 부분에 동일한 내용이 나온다는 것을 의미해.
_____=said that the medium-length line was the longest.
인 것이지.
‘중간 길이 줄이 가장 길다’라고 말하는 것이 무슨 의미인지 알아내면 ____에 무슨 말이 들어갈지 알 수 있어!

However, Asch had secretly instructed all but the last person in each group, who was the real subject of the experiment, to say that the medium-length line was the longest.
하지만, Asch는 그 실험의 실제 피실험자에 해당하는 각 집단의 마지막 사람을 제외한 모든 사람들에게 은밀히 중간 길이의 줄이 가장 길다고 말하도록 지시했다.

그리고 빈칸 바로 앞 문장을 보면, Asch가 설계한 실험 내용이 나오고 있어.
실험 속에서 다른 사람들의 영향을 받아 중간 길이 줄이 가장 길다라고 한 것을 알 수 있지.
그래서 정답은 ① caved in to group pressure 집단의 압력에 굴복했다가 될 수 있어.
다른 사람들이 중간 길이 가장 길다는 거짓말을 했음에도 불구하고 집단이 그렇게 말하니 집단의 압력에 어쩔 수 없이 자신도 중간 길이 가장 길다는 말도 안돼는 소리를 하게 된 것이지.

그리고 주제문인 첫 문장에서 Asch가 하고자 하는 실험이 동료에 영향 여부이므로 답은 분명히 ① 이 된다.
이 첫문장이 왜 주제인지 모르겠어요

Psychologist Solomon Asch wanted to discover whether people’s tendency to agree with their peers was stronger than their tendency toward independent thought and rational judgment.
심리학자 Solomon Asch는 사람들이 독립적인 사고와 이성적인 판단에 대한 성향보다 동료들에게 동의하려는 성향이 더 강한지 어떤지를 알고 싶었다.

그리고 주제문인 첫 문장에서 Asch가 하고자 하는 실험이 동료에 영향 여부이므로 답은 더욱 분명히 ① 이 돼^_^
이 첫문장이 왜 주제인지 모르겠어요

∨① caved in to group pressure 집단의 압력에 굴복했다
② figured out the correct answer 정답을 이해했다,
③ had problems with their vision 시력에 문제가 있었다,
④ roped the other group members in 다른 집단의 일원을 끌어들였다,
⑤ used rational judgment in their decision-making 의사결정에 있어서 이성적인 판단을 사용했다


해석 연습

1. Policymaking is seen to be more objective when experts play a large role in the creation and implementation of the policy, and when utilitarian rationality is the dominant value that guides policy.

2. Through the use of the scientific method to determine the facts of any given policy situation, the power of social constructions is supposedly diminished, and solutions to social problems are discovered in an objective way.

3. This process creates an illusion of neutrality and implies a transcendence of the pitfalls and inequalities commonly associated with policymaking.

4. From this perspective, scientists and professionals emerge as the appropriate experts to be consulted in policymaking, while local citizen input and knowledge is often viewed as unnecessary.

5. Scientific and professional policy design does not necessarily escape the pitfalls of degenerative politics.

6. Scientific and professional expertise often relies on a particular type of knowledge that is limited to utility and rationality considerations.

7. This approach to policy typically does not consider values and cultural factors that cannot be measured empirically.

8. Scientifically designed policies can serve interests that run counter to the public interest.

9. They can reinforce unequal and unjust relationships.

10. Psychologist Solomon Asch wanted to discover whether people’s tendency to agree with their peers was stronger than their tendency toward independent thought and rational judgment.

11. Asch assembled groups of twelve university students and announced that they were taking part in an experiment on visual perception.

12. He showed them three line segments, and asked each one in turn which line was the longest.

13. It was an easy task and the correct answer was obvious.

14. However, Asch had secretly instructed all but the last person in each group, who was the real subject of the experiment, to say that the medium-length line was the longest.

15. As it turned out, over 70 percent of the real subjects caved in to group pressure and said that the medium-length line was the longest.

답글 남기기