99일

1. 다음 글을 읽고, 물음에 답하시오.
(A) In my office, I have a framed letter from a couple of children I have never met. The letter holds a special significance for me. It reads, “Dear Dr. Brown, thanks for teaching Mr. Wills to teach Tisha and Kelly.” Mr. Wills is Jeremy Wills, and (a) he is one of my former students. A few years back, he took my positive psychology class in college.
(B) Before long, the reality hit Jeremy hard. Even after spending many hours each day preparing lesson plans, it became clear that his methods were not working. One of the worst moments was when (b) he distributed a math test. Many students didn’t even look at the exam. They just put their heads on their desks and slept. Jeremy became so stressed that he even dreaded going into his classroom.
(C) After graduation, Jeremy joined an organization that recruits future leaders to teach in low-income communities. (c) He was assigned to a small school in a poor rural county in North Carolina. Later, his assistant principal took note of Jeremy’s high expectations and asked him to take over (d) his math class. He took charge of about a dozen failing “special ed” kids, and Tisha and Kelly were among them. His idealism ran high, and he thought he would be able to magically fix all of their problems.
(D) Jeremy knew something had to change. (e) He then thought back to my class, remembering how negative emotions can drag you down, leaving positive emotions unnoticed. That’s when he decided to focus more on building positive attitudes within the classroom. He borrowed lessons from my positive psychology class and even mentioned my name to his students. As the students’ attitudes became more optimistic, their confidence with math grew too. At the end of the school year, 80 percent of Jeremy’s students passed the state’s math test.

4] 주어진 글 (A)에 이어질 내용을 순서에 맞게 배열한 것으로 가장 적절한 것은?
① (B) - (D) - (C) ② (C) - (B) - (D) ③ (C) - (D) - (B)
④ (D) - (B) - (C) ⑤ (D) - (C) - (B)

5] 밑줄 친 (a)~(e) 중에서 가리키는 대상이 나머지 넷과 다른 것은?
① (a) ② (b) ③ (c) ④ (d) ⑤ (e)

6] 위 글의 Jeremy에 관한 내용과 일치하지 않는 것은?
① 대학에서 긍정 심리학을 수강했다.
② 많은 시간을 들여 수업 계획서를 준비했다.
③ 스트레스로 인해 교실에 들어가기를 두려워했다.
④ 저소득 지역에서 가르칠 미래 지도자를 모집하는 단체에 가입했다.
⑤ 학년말에 그의 학생의 80퍼센트가 수학 시험에 불합격했다.


1번은 2번익 2번은 4번이고 3번은 5번이야!!!
먼저 해석을 해보자!!!

(A) In my office, / I / have / a framed letter / from / a couple of children / I / have never met.
->내 사무실에 나는 내가 만났던 적이 없었던 서너 명의 어린아이들로부터 온 액자에 넣은 편지를 갖고 있다.

The letter / holds / a special significance / for me.
->그 편지는 나에게 특별한 의미를 갖는다.

It reads, / “Dear Dr. Brown, / thanks for / teaching / Mr. Wills / to teach / Tisha and Kelly.”
->그 편지에는“친애하는 Brown 박사님, Wills 선생님이 Tisha와 Kelly를 가르치도록 지도해 주셔서 감사합니다.”라고 쓰여 있다.

Mr. Wills / is / Jeremy Wills, / and / he / is / one of / my former students.
->Wills 선생님은 Jeremy Wills이고 그는 나의 예전 학생 중 한 명이다.

A few years back, / he / took / my positive psychology class / in college.
->몇 년 전에 그는 대학에서 나의 긍정 심리학 수업을 들었다.

(C) After graduation, / Jeremy / joined / an organization / that recruits / future leaders / to teach / in low-income communities.
->졸업 후에 Jeremy는 저소득 지역사회에서 가르칠 미래의 지도자들을 모집하는 한 단체에 들어갔다.

He / was assigned / to / a small school / in / a poor rural county / in North Carolina.
->그는 North Carolina 주의 가난한 시골 군에 있는 작은 학교에 배정받았다.

Later, / his assistant principal / took / note of / Jeremy’s high expectations / and / asked / him / to take over / his math class.
->나중에 그의 교감이 Jeremy의 높은 기대를 주목하고 그에게 그의 수학 수업을 인계받을 것을 요청했다.

He / took / charge of / about / a dozen / failing /“special ed” kids, / and / Tisha and Kelly / were / among / them.
->그는 약 12명의 낙제하는 “특별 교육” 아이들을 떠맡았고 Tisha와 Kelly는 그들 중에 있었다.

His idealism / ran / high, / and / he / thought / he / would be / able to / magically / fix / all of / their problems.
->그의 이상주의는 높아졌고 그는 자신이 그들의 문제를 모두 마법처럼 해결할 수 있을 것이라고 생각했다.

(B) Before long, / the reality / hit / Jeremy / hard.
->머지않아 현실이 Jeremy를 강타했다.

Even after / spending / many hours / each day / preparing / lesson plans, / it / became / clear / that / his methods / were / not working.
->수업 지도안을 준비하느라 매일 많은 시간을 보낸 후에도 그의 방법이 성공하지 않고 있다는 것이 분명해졌다.

One of / the worst moments / was / when / he / distributed / a math test.
->최악의 순간 중 하나는 그가 수학 시험지를 나누어줄 때였다.

Many students / didn’t / even / look at / the exam.
->많은 학생들이 심지어 시험지를 쳐다보지도 않았다.

They / just / put / their heads / on their desks / and / slept.
->그들은 그저 머리를 책상에 대고 잤다.

Jeremy / became / so / stressed / that / he / even / dreaded / going / into / his classroom.
->Jeremy는 너무 스트레스를 받아서 그의 교실에 들어가는 것을 두려워하기까지 했다.

(D) Jeremy / knew / something / had to / change.
->Jeremy는 무언가가 변해야 한다는 것을 알았다.

He / then / thought / back to / my class, / remembering / how negative emotions / can / drag / you / down, / leaving / positive emotions / unnoticed.
->그 때 그는 긍정적인 감정들을 눈에 띄지 않게 두면서 어떻게 부정적인 감정들이 사람들을 불행하게 만들 수 있는지를 기억하며 내 수업을 회상했다.

That’s / when / he / decided to / focus / more / on / building / positive attitudes / within / the classroom.
->그 때 그는 교실 안에서 긍정적인 태도를 기르는 것에 더 집중하기로 마음을 먹었다.

He / borrowed / lessons / from / my positive psychology class / and / even / mentioned / my name / to his students.
->그는 나의 긍정 심리학 수업에서 배운 수업 내용을 빌렸고 심지어 그의 학생들에게 내 이름을 언급했다.

As / the students’ attitudes / became / more optimistic, / their confidence / with math / grew too.
->학생들의 태도가 더 낙관적이 되면서 수학에 대한 그들의 자신감도 늘었다.

At / the end / of the school year, / 80 percent / of Jeremy’s students / passed / the state’s math test.
->학년말에 Jeremy의 학생 중 80퍼센트가 주(州)의 수학 시험을 통과했다.

[해석]
(A) 내 사무실에 나는 내가 만났던 적이 없었던 서너 명의 어린아이들로부터 온 액자에 넣은 편지를 갖고 있다. 그 편지는 나에게 특별한 의미를 갖는다. 그 편지에는 “친애하는 Brown 박사님, Wills 선생님이 Tisha와 Kelly를 가르치도록 지도해 주셔서 감사합니다.”라고 쓰여 있다. Wills 선생님은 Jeremy Wills이고 그는 나의 예전 학생 중 한 명이다. 몇 년 전에 그는 대학에서 나의 긍정 심리학 수업을 들었다. (C) 졸업 후에 Jeremy는 저소득 지역사회에서 가르칠 미래의 지도자들을 모집하는 한 단체에 들어갔다. 그는 North Carolina 주의 가난한 시골 군에 있는 작은 학교에 배정받았다. 나중에 그의 교감이 Jeremy의 높은 기대를 주목하고 그에게 그의 수학 수업을 인계받을 것을 요청했다. 그는 약 12명의 낙제하는 “특별 교육” 아이들을 떠맡았고 Tisha와 Kelly는 그들 중에 있었다. 그의 이상주의는 높아졌고 그는 자신이 그들의 문제를 모두 마법처럼 해결할 수 있을 것이라고 생각했다. (B) 머지않아 현실이 Jeremy를 강타했다. 수업 지도안을 준비하느라 매일 많은 시간을 보낸 후에도 그의 방법이 성공하지 않고 있다는 것이 분명해졌다. 최악의 순간 중 하나는 그가 수학 시험지를 나누어줄 때였다. 많은 학생들이 심지어 시험지를 쳐다보지도 않았다. 그들은 그저 머리를 책상에 대고 잤다. Jeremy는 너무 스트레스를 받아서 그의 교실에 들어가는 것을 두려워하기까지 했다. (D) Jeremy는 무언가가 변해야 한다는 것을 알았다. 그 때 그는 긍정적인 감정들을 눈에 띄지 않게 두면서 어떻게 부정적인 감정들이 사람들을 불행하게 만들 수 있는지를 기억하며 내 수업을 회상했다. 그 때 그는 교실 안에서 긍정적인 태도를 기르는 것에 더 집중하기로 마음을 먹었다. 그는 나의 긍정 심리학 수업에서 배운 수업 내용을 빌렸고 심지어 그의 학생들에게 내 이름을 언급했다. 학생들의 태도가 더 낙관적이 되면서 수학에 대한 그들의 자신감도 늘었다. 학년말에 Jeremy의 학생 중 80퍼센트가 주(州)의 수학 시험을 통과했다.

[어휘]
framed 액자에 넣은, 틀에 끼운 / significance 중요성 / former 예전[옛날]의 / distribute 나누어주다, 분배하다 / dread 두려워하다, 몹시 무서워하다 / recruit (신입 사원・회원・신병 등을) 모집하다[뽑다] / assign 배정하다 / rural 시골의, 전원의 / assistant principal 교감 / take over 인계받다 / take charge of ~을 떠맡다, 돌보다 / fix 해결하다, 풀다 / drag down 불행하게 만들다 / optimistic 낙관적인

(A)
In my office, I have a framed letter from a couple of children I have never met. The letter holds a special significance for me. It reads, “Dear Dr. Brown, thanks for teaching Mr. Wills to teach Tisha and Kelly.” Mr. Wills is Jeremy Wills, and (a) he is one of my former students. A few years back, he took my positive psychology class in college.
(B)
Before long, the reality hit Jeremy hard. Even after spending many hours each day preparing lesson plans, it became clear that his methods were not working. One of the worst moments was when (b) he distributed a math test. Many students didn’t even look at the exam. They just put their heads on their desks and slept. Jeremy became so stressed that he even dreaded going into his classroom.
(C)
After graduation, Jeremy joined an organization that recruits future leaders to teach in low-income communities. (c) He was assigned to a small school in a poor rural county in North Carolina. Later, his assistant principal took note of Jeremy’s high expectations and asked him to take over (d) his math class. He took charge of about a dozen failing “special ed” kids, and Tisha and Kelly were among them. His idealism ran high, and he thought he would be able to magically fix all of their problems.
(D)
Jeremy knew something had to change. (e) He then thought back to my class, remembering how negative emotions can drag you down, leaving positive emotions unnoticed. That’s when he decided to focus more on building positive attitudes within the classroom. He borrowed lessons from my positive psychology class and even mentioned my name to his students. As the students’ attitudes became more optimistic, their confidence with math grew too. At the end of the school year, 80 percent of Jeremy’s students passed the state’s math test.

1. 주어진 글 (A)에 이어질 내용을 순서에 맞게 배열한 것으로 가장 적절한 것은?
① (B) - (D) - (C) ② (C) - (B) - (D) ③ (C) - (D) - (B)
④ (D) - (B) - (C) ⑤ (D) - (C) - (B)

Jeremy Wills에 대해 간략하게 소개하는 (A) 다음에 Jeremy가 시골 학교에서 특별교육 아이들을 가르치게 되었다는 (C)가 온 다음, 그 학생들을 가르치는 것 때문에 스트레스를 받았다는 (B)가 오고 이것을 해결하기 위해 필자의 긍정 심리학을 이용해서 수업을 해서 많은 학생들이 주의 수학 시험을 통과했다는 (D)로 이어지는 (C)-(B)-(D)가 글의 순서로 가장 적절하지^_^ 이야기의 흐름대로 쭉~ 따라가면 되니까 좀 수월할거야.

2. 밑줄 친 (a)~(e) 중에서 가리키는 대상이 나머지 넷과 다른 것은?
① (a) ② (b) ③ (c) ④ (d) ⑤ (e)

(d)는 Jeremy가 근무하는 학교의 교감을 지칭하고 나머지는 모두 Jeremy를 지칭하므로 가리키는 대상이 다른 것은 4번!

3. 위 글의 Jeremy에 관한 내용과 일치하지 않는 것은?
① 대학에서 긍정 심리학을 수강했다.
② 많은 시간을 들여 수업 계획서를 준비했다.
③ 스트레스로 인해 교실에 들어가기를 두려워했다.
④ 저소득 지역에서 가르칠 미래 지도자를 모집하는 단체에 가입했다.
⑤ 학년말에 그의 학생의 80퍼센트가 수학 시험에 불합격했다.

(D)의 80 percent of Jeremy’s students passed the state’s math test에서 5번은 본문의 내용과 정 반대라는 것을 알 수 있지. 답은 5번!


해석 연습

1. In my office, I have a framed letter from a couple of children I have never met.

2. The letter holds a special significance for me.

3. It reads, “Dear Dr. Brown, thanks for teaching Mr. Wills to teach Tisha and Kelly.”

4. Mr. Wills is Jeremy Wills, and he is one of my former students.

5. A few years back, he took my positive psychology class in college.

6. After graduation, Jeremy joined an organization that recruits future leaders to teach in low-income communities.

7. He was assigned to a small school in a poor rural county in North Carolina.

8. Later, his assistant principal took note of Jeremy’s high expectations and asked him to take over his math class.

9. He took charge of about a dozen failing “special ed” kids, and Tisha and Kelly were among them.

10. His idealism ran high, and he thought he would be able to magically fix all of their problems.

11. Before long, the reality hit Jeremy hard.

12. Even after spending many hours each day preparing lesson plans, it became clear that his methods were not working.

13. One of the worst moments was when he distributed a math test.

14. Many students didn’t even look at the exam.

15. They just put their heads on their desks and slept.

16. Jeremy became so stressed that he even dreaded going into his classroom.

17. Jeremy knew something had to change.

18. He then thought back to my class, remembering how negative emotions can drag you down, leaving positive emotions unnoticed.

19. That’s when he decided to focus more on building positive attitudes within the classroom.

20. He borrowed lessons from my positive psychology class and even mentioned my name to his students.

21. As the students’ attitudes became more optimistic, their confidence with math grew too.

22. At the end of the school year, 80 percent of Jeremy’s students passed the state’s math test.

댓글 남기기